وعده وعیدهای انتخاباتی بایدن به مسلمانان

جو بایدن، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: اگر رئیس جمهور شوم در اولین روز ریاست جمهوری ام ممنوعیت ورود مسلمانان به آمریکا را لغو می‌کنم.

اخبار بین الملل- بر این اساس، بایدن گفت: جوامع مسلمان همانند سیاه پوستان و رنگین پوستان از نخستین جوامعی بودند که شاهد حملات دونالد ترامپ بودند. ما شاهد ممنوعیت ورود مسلمانان به آمریکا بودیم.

وی افزود: تحت حاکمیت این دولت شاهد افزایش غیرقابل تصور اسلام هراسی بودیم. ما شاهد حوادثی در مدارس بودیم که در آن‌ها کودکان هدف ضرب و شتم قرار گرفته اند. ما شاهد افزایش جرائم نفرت بار در جوامع خود بوده ایم. او نام افراد را همراه با تاریخچه اسلام هراسی به کار می‌برد. او به طور آشکارا و مستقیم این سخنان را می‌زند.

جو بایدن خاطر نشان کرد: این اقدام او چه پیامی را برای دیگر کشور‌های جهان ارسال می‌کند. ما جهان را نه با الگوی قدرت خود بلکه با قدرت الگو‌های خود هدایت کرده ایم. او سبب شده است که موقعیت ما در جهان به تمسخر گرفته شود. ما می‌توانیم کاری در این رابطه انجام دهیم. من امروز در اینجا هستم تا از شما بخواهم که با من در مبارزه و پاک کردن این سم از ریشه حاکمیتی کشورمان شریک شوید.

نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: من تلاش می‌کنم صدا و نظر جامعه مسلمانان آمریکایی بخشی از نظر دولت من باشد. اگر این افتخار را داشته باشم که رئیس جمهور شوم، از روز نخست به ممنوعیت ورود مسلمانان خاتمه می‌دهم.