ترامپ دست به تهدید معترضان به نژادپرستی زد

دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا بار دیگر به معترضان به نژادپرستی در این کشور حمله کرد.

اخبار بین الملل- بر این اساس، ترامپ در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: معترضان و آنارشیست‌هایی که اقدام به تخریب دادگاه فدرال و ساختمان‌های دولتی در شهر‌ها و ایالت‌ها می‌کنند تحت تعقیب قرار خواهند گرفت. این افراد تا ۱۰ سال زندانی خواهند شد. من از آن‌ها می‌خواهم به اقدامات خود پایان دهند.

رئیس جمهور آمریکا پیشتر اعلام کرده بود اگر نیروهای فدرال در پورتلند وارد درگیری‌ها نمی‌شدند اموال فدرال و ساختمان دادگاه عالی پورتلند یک روز هم دوام نمی‌آورد.

ترامپ ماموران امنیتی فدرال را در اوایل ماه ژوئیه در بحبوحه اعتراضات در پورتلند، به آن مکان فرستاد. این اقدام ترامپ پس از انتشار گزارش‌هایی مبنی بر اینکه افسران فدرال با هویتی مجهول معترضین را به روشی غیرقانونی بازداشت کرده اند، انتقاداتی را به همراه داشت.

افسران فدرال در پورتلند ضمن پوشاندن کدهای شناسایی خود، با گاز اشک‌آور به مخالفان حمله می‌کردند. آن‌ها همچنین ضمن ضرب‌‌ و شتم معترضین، اقدام به دستگیری غیرقانونی آن‌ها کردند.

در پی قتل جورج فلوید ، سیاه‌پوست آمریکایی به دست پلیس آمریکا، اعتراضات سراسری ایالت‌های مختلف آمریکا را در بر گرفت. حضور سفیدپوستان در تظاهرات اخیر نکته ویژه اعتراضات علیه نژادپرستی نهادینه شده در آمریکا بود.