پاسخ ایران به تعرض جنگنده‌های آمریکایی به هواپیمای مسافربری

محمد صالح جوکار نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تعرض جنگنده‌های آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایران گفت: این اقدام آمریکا با هیچ یک از قوانین و پروتکل‌های بین المللی همخوانی و سازگاری ندارد و این اقدام برخلاف تمامی موازین بین المللی است.

اخبار سیاسی- وی افزود: تعرض به هواپیمای مسافربری توسط جنگنده‌های این کشور درواقع تهدید یک کشور به شمار می‌رود و باید پاسخ لازم به این اقدام آمریکا داده شود.

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس اظهار داشت: پاسخ به تعرض جنگنده‌های آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایران هم باید در بعد حقوقی باشد و هم در بعد نظامی، و وزارت امور خارجه باید با دیپلماسی فعال این موضوع را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به جد مورد پیگیری قرار دهد.

جوکار خاطرنشان کرد: سازمان‌های بین المللی با سکوت خود در قبال جنایت آمریکا این کشور را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در ارتکاب رفتار غیرانسانی خود جری‌تر کرده‌اند و لازم است تا وزارت امور خارجه از طریق مذاکره و دیپلماسی فعال با کشورهای عضو NAM جنبش نَم (غیرمتعهد‌ها) در راستای فشار بر مجامع بین المللی برای محکوم کردن این اقدام آمریکا گام بردارد.

وی افزود: در حوزه نظامی آمریکایی‌ها باید بدانند که پاسخ به این رفتار آنها برای ما زحمتی ندارد. آنها پایگاه‌های زیادی در منطقه دارند که در تیررس ماست و تاسیس این پایگاه‌ها برخلاف امنیت ملی ما است و لذا هدف قرار دادن آنها برای ما کار بسیار راحتی است.

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس در پایان گفت: پس از ترور شهید سلیمانی جمهوری اسلامی با موشک‌باران پایگاه عین الاسد به آمریکا نشان داد که هدف قرار دادن پایگاه‌های آمریکایی‌ها برای ایران بسیار راحت است و ما کوچک‌ترین واهمه‌ای از انجام این کار نداریم، البته خون‌بهای حاج قاسم عین‌الاسد نیست، بلکه تمام هیأت حاکمه و تک تک نیروهای ارتش تروریستی آمریکاست.