دادستان کل آمریکا وکیل شخصی ترامپ می‌شود!

کوری بوکر، سناتور دموکرات آمریکایی در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی سی ان ان خاطرنشان کرد: سخنانی که ویلیام بار، دادستان کل آمریکا در جلسه استماع کنگره بیان کرد نشان دهنده فرسایش عمیق نهاد‌های ماست. 

اخبار بین الملل- او ادامه داد:  این سخنان به گونه ای است که گویی ویلیام بار وکیل شخصی ترامپ است.

مجری برنامه ابتدا نظر بروکر را درباره سخنان ویلیام بار دادستان کل آمریکا  در جلسه استماع کنگره پرسید.

بوکر گفت: اعضای کنگره او را در ارتباط با مسائل مختلف تحت فشار قرار دادند، از حمله به تظاهرکنندگان مسالمت آمیز گرفته تا برخی از دروغ‌های دونالد ترامپ . او با این که باید یک فرد مستقل باشد، بار‌ها نشان داده است که عامل سیاسی دونالد ترامپ است. 

مجری: افرادی که این برنامه را می‌بینند شاید بگویند این کاری است که همه انجام می‌دهند و این موضوع در زمان ریاست جمهوری اوباما هم وجود داشت. واکنش شما به این موضوع چیست؟


بوکر تاکید کرد: این دادستان کل به هیچ خط مشی احترام نمی‌گذارد. جلسه استماع او برای من جالب بود، من مشاهده کردم که او در حال حمایت از رئیس جمهور بود تا این که بخواهد حقایق را بر زبان بیاورد. ما شاهد از بین رفتن و فرسایش عمیق نهاد‌های خود هستیم.

او ادامع داد: باید این موضوع را به خاطر داشته باشیم که جمهوری خواهانی هم هستند که از استفاده از نیرو‌های فدرال علیه معترضان مسالمت آمیز خشمگین اند. آن‌ها این ایده را زیر سوال برده اند که وزارت دادگستری در حال تطبیق شرایط و احکام افراد نزدیک به ترامپ است که در ارتباط با جرایم جدی مجرم شناخته شده اند. بار‌ها رویداد‌هایی رخ داده که مشروعیت این نهاد را زیر سوال برده است و ویلیام بار در واقع نشان داده است که وکیل شخصی ترامپ است نه یک افسر مستقل مجری قانون. این در حالی است که اکنون کشور ما به امنیت نیاز دارد.


بیشتربخوانید: تشبیه جالب پلوسی از ویروس کرونا و ترامپ


این سناتور دموکرات تاکید کرد که دادستان کل آمریکا در این جلسه استماع حتی به صورتی مستقیم به سؤال‌های مطرح شده در این باره پاسخ نداد که آیا رئیس جمهور این کشور اختیارات لازم را برای تغییر تاریخ برگزاری انتخابات ریاست جمهوری را دارد یا خیر. او هر چه در توان دارد انجام می‌دهد تا از توئیت‌های ترامپ الهام بگیرد و مسیرش را مشخص کند و این در حالی است که خود ترامپ در تلاش برای حمله به نهاد‌هایی است که برای دموکراسی ما حیاتی هستند.