جریان تحریف با ارائه اطلاعات غلط ، ارتباط با آمریکا را راه حل مشکلات می‌داند

محسن پیرهادی با اشاره به فرمایشات مهم رهبر معظم انقلاب درباره جریان تحریف، گفت: هژمونی در نظام بین الملل شکل گرفته که قصد دارد کشورها را به خود وابسته کرده و نگاه به ظرفیت های درونی را از آنها بگیرد که طرفداران این هژمونی در کشور، جریان تحریف نامیده شده اند که قصد دارند وضعیت داخلی را بدتر از واقعیات توصیف کنند.

اخبار سیاسی- نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: نگاه مقابل این هژمونی، نگاه به توان داخلی است که بر مبنای تولید و اقتصاد مقاومتی شکل گرفته و با تکیه به نیروی جوانان و دانش آنها، مشکلات را رفع می کند.

وی در ادامه با بیان اینکه با توجه به نگاه ایدئولوژیک ساختار سیاسی باید به سمت حفظ استقلال خود در زمینه های مختلف پیش برویم، عنوان کرد: رسیدن به خودکفایی در عرصه های مختلف باعث می شود تحریم ها تأثیری بر اقتصاد کشور نداشته باشد.

محسن پیرهادی ادامه داد: هم اکنون در جدالی میان این دو تفکر وابستگی به خارج و نگاه به توان داخلی قرار داریم و تنها راه نجات حرکت در مسیر اتکا به درون است که تا کنون نیز در شرایط تحریم توانسته ایم اقدامات خوبی داشته باشیم اما تا رسیدن به قله اهداف، راه طولانی است.

این عضو کمیسیون امور داخلی کشور در مجلس یازدهم اضافه کرد: در زمان سختی‌های تحریم، جوانان ما با تلاش و کوشش توانستند به دستاوردهای مختلفی در حوزه های گوناگون برسند از این رو هم اکنون امکان عقب گرد نداشته و به خاطر هزینه هایی که داده ایم، باید مقاومت بیشتری کنیم تا با کسب امتیاز بیشتر در حوزه بین الملل حرف بیشتری برای گفتن داشته باشیم.

وی افزود: افرادی که در جریان تحریف قرار دارند این تفکر را القا می کنند که برای حل مشکلات خود و رفع تحریم ها، ناگزیر به ارتباط با آمریکایی ها هستیم؛ آنها تلاش دارند اطلاعات غلط بدهند و در راستای این اطلاعات، پیشنهادات غلطی نیز ارائه می کنند.

پیرهادی همچنین درباره تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر عدم اعتماد به اروپایی ها اذعان داشت: ایشان هیچگاه به سیاست های اروپایی ها خوشبین نبوده اند و این موضوع را بارها به دستگاه دیپلماسی هشدار دادند اما وزارت خارجه باز هم به این کشورها اعتماد کرد و نتیجه آن از دست دادن فرصت ها برای اقدامات جایگزین بود.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه کشورهای همسایه و جبهه مقاومت بهترین گزینه برای تعاملات اقتصادی هستند، خاطرنشان کرد: لازم است دولت و دستگاه دیپلماسی نگاه خود را از سمت اعتماد به اروپایی ها به کشورهای همسایه، دوست و برادر چرخانده و دیپلماسی اقتصادی در این حوزه را تقویت کند.