سوءاستفاده اوباما از قدرت علیه ترامپ ؟

اندرو مک کارتی، دادستان ارشد پیشین نیویورک مدعی شد اسنادی به دست آمده است که نشان می‌دهد باراک اوباما، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا و مقامات اطلاعاتی او در انتخابات ۲۰۱۶ از قدرت اجرایی خود سوء استفاده کرده و در تبانی با ستاد هیلاری کلینتون درباره کارزار انتخاباتی ترامپ تحقیقاتی انجام داده‌اند.

اخبار بین الملل- به گفته مک کارتی، اوباما به دنبال پنهان کردن مدارک و شواهد و تلاش‌های خود در این زمینه بوده است، زیرا می‌داند که این اقدام «شرم‌آور» است. دادستان ارشد پیشین نیویورک در این خصوص گفت «اسناد تازه کشف شده نشان می‌دهد که تحقیقات اف بی آی درباره روابط مشکوک کارزار انتخاباتی ترامپ با روسیه به طور مستقیم نامزد آن زمان (ترامپ) را هدف قرار داده بود.»

مک کارتی که جمهوری خواه و منتقد دیرینه باراک اوباماست در مطلبی که در این خصوص در روزنامه «نشنال ریویو» منتشر کرد، نوشت: «افرادی که این جاسوسی سیاسی را مجاز کردند اگر در ماه نوامبر معاون اوباما به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب شود دوباره بر سر کار می‌آیند. علی رغم آنکه هنوز از آن‌ها در این خصوص به طور جدی سوال نشده است.»

تحقیقات اف بی آی در اواخر ژوئیه ۲۰۱۶، با رمزکد «Crossfire Hurricane» با توجه به موردی که از سوی دولت استرالیا اعلام شده بود آغاز شد. در آن زمان دولت استرالیا اعلام کرد جورج پاپادوپولوس، معاون تبلیغاتی ترامپ در وضعیتی که حالت عادی نداشته چندین بار تکرار کرده است روسیه در هک کردن ایمیل‌های هیلاری کیلینتون، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ۲۰۱۶، نقش داشته است.

مک کارتی اضافه کرد «هم دولت اوباما و هم اف بی آی می‌دانستند که آن‌ها از قدرت اطلاعاتی و اجرایی برای نظارت بر مخالفت سیاسی رئیس جمهور استفاده می‌کنند. آن‌ها همچنین می‌دانستند که اگر این امر علنی شود، به درستی سوءاستفاده از قدرت تلقی می‌شود.»

ترامپ پس از به قدرت رسیدن متهم شد که از حمایت روسیه برای پیروزی در انتخابات سوءاستفاده کرده است.