نیرو‌های مسلح آماده‌تر از همیشه از کشور محافظت می‌کنند

حجت الله فیروزى سخنگوى کمیسیون صنایع و معادن مجلس شوراى اسلامى با اشاره به جلسه امروز کمیسیون متبوع خود، گفت: امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح و معاونان وی امروز مهمان کمیسیون صنایع بودند و وی درباره ظرفیت‌های صنعت دفاعی کشور و فعالیت خود در حوزه کمک به بخش صنعت توضیحاتی را ارائه کرد.

اخبار سیاسی- او افزود: امیر سرتیپ حاتمی در این جلسه گفت که امروز مفتخریم علی رغم تحریم‌های ظالمانه نظام استکبار در حوزه تقویت بنیه دفاعی به پیشرفت‌های قابل توجهی دست یافتیم.

فیروزی اظهار کرد: همچنین وزیر دفاع در این جلسه با اشاره به تقدیر مقام معظم رهبری از تحریم شکنی‌های حوزه دفاعی در تولید و ساخت جت پیشرفته آموزشی کوثر، گفت که همان گونه که بار‌ها اعلام شده است وزارت دفاع توانسته نیاز‌های واقعی نیروهای مسلح را در حوزه‌های رزم زمینی، هوایی، دریایی، الکترونیک، پدافندی و موشکی برآورده کند و امروز نیرو‌های مسلح آماده‌تر از هر زمان دیگر می‌توانند از حدود و ثغور نظام اسلامی محافظت می‌کنند.

سخنگوى کمیسیون صنایع ادامه داد: وزیر دفاع در تشریح همکاری‌های فناورانه با سایر بخش‌های کشور نیز گفت که وزارت دفاع  سرریز فناوری‌های دفاعی را در کمک به خودرو سازان داخلی، کمک به حمل و نقل هوایی، کمک به حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و حمل و نقل دریایی استفاده می‌کنند.

او ادامه داد: امیر حاتمی تصریح کرد که علاوه بر مسئولیت خطیر و حساس در پشتیبانی و حمایت همه جانبه از نیرو‌های مسلح، همواره پشتیبانی‌های جامعی را در بخش ملی در تمامی حوزه‌ها داشته و سعی کرده است که متناسب با نیاز‌ها و درخواست‌های دولت، بخش‌های عمومی و دولتی خدماتی را از سرریز فناوری‌های دفاعی خود ارائه کند.

فیروزی گفت: او یکی دیگر از ویژگی‌های بارز و برجسته وزارت دفاع را بهره‌مندی حداکثری از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش بنیان و بخش خصوصی دانست و گفت که اشتغالزایی، بهره‌گیری از علم و دانش کشور، بهره مندی حداکثری از نخبگان و دانشمندان در توسعه و پیشرفت حوزه‌های دفاعی از جمله دلایل اقبال شرکت‌های دانش بنیان در وزارت دفاع است.

سخنگوى کمیسیون صنایع تصریح کرد: وزیر دفاع اقتدار و عزت امروز ایران اسلامی را مرهون ایثارگری‌های شهدای سرافراز انقلاب اسلامی و مجاهدت‌های پیرو ولایت دانست و گفت که ارتقاء توان موشکی، تهیه و ساخت پیشرفته‌ترین سامانه‌های پدافند هوایی، ساخت و خودکفایی در خصوص دستاورد‌های رزم دریایی، هوایی و زمینی و سامانه‌های جنگ الکترونیک از اولویت‌های صنعت دفاعی در جهت اقتدار روزافزون ایران  است.

او در پایان اظهار کرد: سپس اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس نظرات و سوالات خود را مطرح کردند و وزیر دفاع به سوالات پاسخ دادند.