رئیس جمهور سریعتر وزیر پیشنهادی صمت را به مجلس معرفی کند/ عدم حضور آقای روحانی به خاطر کرونا در مجلس قابل قبول نیست

حجت الله فیروزی سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس یازدهم در گفت و گو با افکارنیوز با اشاره به عدم رای نمایندگان به مدرس خیابانی وزیر پیشنهادی صمت گفت: دولت دیگر حق قانونی ندارد که بخواهد برای وزارت صمت سرپرست تعیین کند.

اخبار سیاسی- وی افزود: آقای روحانی باید هرچه سریعتر وزیر پیشنهادی بعدی را برای وزارت صمت به مجلس معرفی کند مگر اینکه خود رئیس جمهور بخواهد اداره وزارتخانه صنعت و معدن و تجارت را بر عهده بگیرد.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در گذشته و در دولت آقای احمدی نژاد نیز چنین موضوعی مشاهده شد که در آن زمان رئیس جمهور وقت شخصا اداره امور وزارت خانه را بر عهده گرفتند اما توصیه ما به آقای روحانی این است که حتما و سریعا وزیر پیشنهادی را معرفی کنند.

این نماینده مجلس درباره اینکه گفته می شود اگر آقای روحانی مجددا بخواهند برای وزارت صمت سرپرست بگذارند آیا امکان پذیر است بیان داشت: قانون اجازه انتصاب سرپرست را به دولت و رئیس جمهور نمی دهد و اگر آقای روحانی نمی تواند فوری وزیر جدیدی را به مجلس پیشنهاد دهد باید از رهبر معظم انقلاب اذن و حکم حکومتی بگیرد.

فیروزی تصریح کرد: وزارت صمت یک وزارتخانه بسیار مهم در دولت است و مطمئنا سرپرست انگیزه وزیر را برای اداره وزارتخانه ندارد و با توجه به مشکلات اقتصادی که مردم گریبانگیر آن هستند و بخشی از آن به وظایف وزارت صمت بر می گردد حتما آقای روحانی باید وزیر را به مجلس پیشنهاد کند.

وی درباره عدم حضور رئیس جمهور در جلسه رای اعتماد مدرس خیابانی در مجلس که به گفته امیری توصیه ستاد ملی کرونا بوده که حضور پیدا نکند بیان داشت: آقای روحانی اگر نمی خواست به مجلس بیاید می توانست بهانه دیگری را اعلام کند. این بهانه که ستاد ملی کرونا توصیه کرده اصلا بهانه خوبی نبود.

سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس یازدهم بیان داشت: نمایندگان از اعلام اینکه آقای روحانی به خاطر توصیه ستاد ملی کرونا به مجلس نیامده گله مند شدند. ستاد ملی کرونا یک ستاد شخصی نیست که فقط برای رئیس جمهور تصمیم بگیرد بلکه ستادی ملی و برای همه مردم است.

وی افزود: همه مردم و مسئولان در برابر قانون یکسان هستند و حقوق کامل دارند. در مجلس به جز نمایندگان و کارمندان حتی از دولت نیز حضور داشتند آیا جان این افراد و خطرات برای آنها مهم نبوده و فقط شخص رئیس جمهور مهم است؟

فیروزی گفت: اگر رعایت و اجرای پروتکل های بهداشتی برای مقابله با کرونا ضروری است و به آن اعتقاد داریم رئیس جمهور نیز می توانست با رعایت پروتکل های بهداشتی در مجلس حضور پیدا کند مگر آنکه آقای روحانی پروتکل ها را قبول ندارند.

وی افزود: شاید رئیس جمهور نمی خواستند از آقای مدرس خیابانی حمایت کنند و به همین دلیل به مجلس نیامدند اما اینکه بگوییم به خاطر توصیه ستاد ملی کرونا بوده اصلا خوب نیست.

این نماینده مجلس تصریح کرد: مردم و شرکت کنندگان کنکور این روزها استرس فراوانی دارند اما می بینیم دولت کنکور را لغو و به تعویق نینداخت و دانش آموزان باید کنکور دهند اما رئیس جمهور برای مبتلا نشدن به کرونا به مجلس نمی آید که این تبعیض است. این موضوع در خاطره مردم می ماند.

وی افزود: مردم در مقابل فشارهای اقتصادی و معیشتی و تحریم با نظام مقدس جمهوری اسلامی همراهی می کنند و در مقابل زورگویی دشمنان ایستاده اند اما موضوعات اینچنینی که مطرح می شود برای مردم قابل تحمل نیست .