چه کسی حاج قاسم را به شهادت رساند؟

کانال تلگرامی تحولات عراق به نقل از ظاهر العقیلی، نویسنده عراقی طی یادداشتی با عنوان "چه کسی شهید سلیمانی را به شهادت رساند" نوشت: "قاتل همیشه فقط آن کسی نیست که مرتکب آن جنایت به طور عمد باشد بلکه برعکس، حالت هایی از قتل های خونین و تأثر برانگیزی وجود داشته است که پشت قاتلان آنها ارتشی از تحریک کنندگان و ناظران بر قتل و خاطیان و یاران آن اشخاص قاتل و حامیان و سهل انگاران ایستاده اند".

اخبار سیاسی- در ادامه این نویسنده عراقی برای اثبات مقدمه خود موضوع شهادت حضرت مسلم بن عقیل علیه السلام را به عنوان شاهدی برای مقدمه خود می آورد که عوامل زیادی در شهادت ایشان دخیل بوده است.

و پس از این مثال این نویسنده عراقی به موضوع شهادت شهید سپهبد سلیمانی اشاره می کند و آن را تطبیق و پیاده سازی واضح و آشکار و گونه ای از گونه های خیانت و آماده سازی برای یک جنایت شیطانی توسط آمریکا که با کمک ادوات خویش آن را انجام داد، می داند.

در ادامه ظاهر العقیلی به ادوات آمریکا که در این جنایت به آن کمک کردند اشاره می کند و می نویسد: " قبل از ترور شهید سلیمانی یک کمپین رسانه ای با هدف برانگیختن جامعه و افکار عمومی علیه شهید سلیمانی به راه انداخته شد پس صدای صدها تظاهرکننده در اثر این کمپین در به اصطلاح انقلاب اکتبر علیه شهید سلیمانی بدون هیچ دلیلی بلند شد و شعارهای جوکری ها یکی از ادوات آمریکایی ها قبل از اتخاذ تصمیم ترور بود و این به غیر از شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک بود که با کمک مادی به کاربران و فعالان شبکه های اجتماعی، به تحریک افکارعمومی علیه ایشان پرداختند".

همچنین ظاهر العقیلی از عوامل دیگر ترور شهید سلیمانی را  سکوت احزاب و شیعیان عراق و نیز هجمه های رسانه ای آمریکایی و عربی و سکولار علیه دین می داند و در این باره اضافه می کند: " ضعف عملکرد کاری و حرفه ای و رسانه ای احزاب شیعی و عدم اجرای قوانین مجرم شناختن بعثی ها و تعارف داشتن با دوستان یا نزدیکانشان که بعثی یا از فدائیان صدام بوده اند و بازگرداندن این افراد به قدرت، باعث رشد و گسترش پدیده جوکری ها و بعثی ها و سکولارهای دشمن با دین و دولت شد و این اسباب و سبب های دیگر همگی با هم جمع شده و باعث شهادت سپهبد سلیمانی شدند".

همچنین در ادامه یادداشت نیز نویسنده به یک عامل دیگر اشاره می کند و این عامل بخش بزرگی از قشر کسانی است که ادعای فرهنگ و آگاهی و شناخت را دارند و در حقیقت ژست روشنفکری را می گیرند و به شدت و با اهداف و اغراضی از جوکری ها دفاع می کنند و به طرح موضوعات انسانی نیز بسیار اهمیت می دهند اما در عین حال از شهید سلیمانی که به عقیده نویسنده یک فرمانده حقیقی در میدان نبرد نابودی داعش و نمادی از نمادهای آزادی بخش عراق از دست تروریسم بود، چشم پوشی می کنند!!

پس از ذکر این عوامل ظاهر العقیلی می نویسد: "بنابراین و پس از تمام آنچه که گفته شد می توانیم بگوییم که هر کس که تأیید کرد یا شعار داد یا سکوت کرد یا خیانت کرد یا راضی شد یا از طریق فعل و یا قول یا رفتاری با دشمنان تعارف داشت پس تمامی این افراد شریک جنایت و عملیات ترور شهید سلیمانی بوده اند زیرا راه را برای این کار هموار کرده اند چه بخواهند و چه نخواهند. و بزرگترین چیزی که از آن بیم داریم این است که تمامی این مواضع قهرمانانه توسط فرماندهان بزرگ را فراموش کرده و فداکاری های آنان به باد هوا رود و تصویری معکوس و گمراه کننده از آنان ترسیم شود".

در پایان یادداشت نیز نویسنده حشد الشعبی و نیروهای مقاومت را تنها نیرویی در عراق می داند که می توان برای گرفتن انتقام خون شهید سلیمانی به آنان اتکا داشت و اعتماد کرد.