سرنگونی پهپاد تاکتیکی ارمنستان توسط جمهوری آذربایجان

وزارت امور خارجه آذربایجان روز شنبه تصاویری از شهرک سازیهای غیر قانونی  در منطقه «کلبجر» نمایش داد. این منطقه مدتهاست که در اشغال ارتش ارمنستان  قرار دارد.

اخبار بین الملل- دستگاه دیپلماسی آذربایجان همچنین از سرنگون ساختن یک پهپاد تاکتیکی ارتش ارمنستان خبر داد.  وزارتخارجه جمهوری آذربایجان مدعی شده که این پهپاد  روز شنبه بر فراز منطقه «توووز» در مرز بین دو کشور سرگرم پرواز شناسایی بود که با آتش پدافند ارتش آذربایجان سرنگون شد.

چندی قبل وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرد که یک فروند پهپاد ارمنستان را در مرز خود سرنگون کرده است. وزارت دفاع آذربایجان طی بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای مسلح ارمنستان با استفاده از این پهپاد، به دنبال شناسایی مراکز استقرار نیروهای ارتش آذربایجان در منطقه «تووز» بودند.

منطقه مرزی بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان طی ماه گذشته شاهد تنش نظامی بین این دو کشور بود.

جمهوری آذربایجان و ارمنستان دو جمهوری استقلال یافته از اتحاد جماهیر شوروی از سال ۱۹۹۲ به دنبال تصرف منطقه قره‌باغ کوهستانی توسط ارمنستان و اعلام خودمختاری این منطقه وارد درگیری نظامی شدند و تلاش‌ها برای حل مناقشه قره‌باغ در قالب گروه میانجی مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا نیز بی‌نتیجه بوده است.