تهدید‌های ایران علیه امارات باعث تشدید تنش‌ها در منطقه می‌شود

نایف فلاح الجرف، دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس از مواضع جمهوری اسلامی ایران علیه عادی سازی روابط میان امارات متحده عربی و رژیم صهیونیستی انتقاد کرد.

اخبار بین الملل- بر این اساس، وی گفت: اظهارات مقامات ایرانی درباره امارات متحده عربی باعث تشدید بی ثباتی و ناامنی در منطقه می‌شود. کشور‌ها عضو شورای همکاری در مقابل هر گونه تهدیدی در کنار امارات ایستاده اند. ایران باید زبان تهدید را رها کند و به اصل حسن همجواری احترام بگذارد.

روز گذشته نیز امارات در اقدامی با احضار کاردار کشورمان، یادداشتی اعتراضی را تقدیم وی کرد.

امارات مدعی شده است این یادداشت اعتراضی در واکنش به آنچه «سخنان تحریک آمیز و مداخله جویانه مقامات ایران» خوانده شده، تقدیم کاردار ایران شده است. امارات مدعی شده سخنان مقامات ایران، تجاوز به حاکمیت کشورش محسوب می‌شود.

وزارت خارجه امارات همچنین در ادامه ادعا‌های خود گفته: سخنان مقامات ایران غیر قابل پذیرش است و پیامد‌های خطرناکی برای امنیت و ثبات منطقه خلیج (فارس) به بار خواهد آورد.

وزارت خارجه امارات همچنین مدعی شده ایران در قبال حمایت از هیئت دیپلماتیک کشورش در تهران مسئول است.

گفتنی است دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه از دستیابی امارات و رژیم صهیونیستی به توافقی برای عادی سازی روابط خبر داد و مدعی شد این توافقی تاریخی به حساب می‌آید.

در پی توافق امارات و رژیم صهیونیستی، مقامات کشور‌های مختلف و نیز گروه‌ها و سازمان‌های جهانی، واکنش‌های متفاوتی از خود نشان دادند. گروه‌ها و سازمان‌های فلسطینی مستقر در آمریکا روز جمعه توافقنامه عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی و امارات را که با واسطه گری آمریکا انجام شد، رد و محکوم کردند.