نخست وزیر ژاپن راهی بیمارستان شد /آبه کرونا گرفت؟

به گفته یک منبع آگاه در دولت ژاپن آبه شینزو، نخست وزیر این کشور برای انجام معاینات پزشکی در بیمارستان کیو در توکیو حاضر شد.

اخبار اقتصادی- هرچند دلیل حضور نخست وزیر ژاپن در بیمارستان هنوز مشخص نشده اما کیودو نیوز به نقل از منابع نزدیک به شینزو ابه اعلام کرد که علت آن معاینات پزشکی معمول بوده است. شبکه نیپون نیز به نقل از منابع دولتی گزارش داد که وضعیت نگران کننده  نیست.

منابع بیمارستانی نیز اعلام کردند علت حضور نخست وزیر ژاپن انجام معاینات معمول است که آبه هر سال دو بار انجام می دهد. با اینحال دفتر آبه تا کنون حاضر به اظهار نظر دراین باره نشده است.

این اخبار پس از آن منتشر شد که اکیرا آماری، مدیر بخش مالیاتی حزب حاکم لیبرال دموکرات گفت آبه 65 ساله به علت کار بسیار و رسیدگی به مسائل مربوط به کشور پس از شیوع ویروس کرونا دچار خستگی مزمن شده است.

آماری روز یکشنبه به شبکه فوجی گفت: من می خواهم که او استراحت کند. او حس بالای مسئولیت پذیری داشته و احساس می کند استراحت (در حال حاضر) کار درستی نیست.

آبه که از سال 2012 دومین دوره نخست وزیر خود را آغاز کرد در سال 2007 و اولین دوره نخست وزیری به دلیل التهاب روده مجبور به استعفا شده بود.

رسانه های ژاپنی نیز در ماه جاری میلادی گزارشاتی درباره وضعیت سلامتی شینزو آبه و کاهش سرعت راه رفتن وی منتشر کرده بودند. هفته نامه فلش نیز خبری درباره حالت نامساعد آبه در دفتر کارش در تاریخ 6 جولای منتشر کرده بود.