طرح پیش فروش نفت به مردم باید در مجلس بررسی شود/ فراز و نشیب های بورس طبیعی است

اخبار سیاسی- غلامرضا مرحبا عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم در گفت و گو با افکارنیوز در رابطه با وعده گشایش اقتصادی دولت و پیش فروش نفت به مردم گفت: طرح پیش فروش نفت به مردم را مفید نمی دانم و معتقدم این طرح تنها به شکل کوتاه مدت کسری بودجه دولت را جبران می کند.

وی افزود: طرح پیش فروش نفت در واقع در بلند مدت به نفع کشور نیست و تنها شگردی است که دولت برای کسری بودجه خود می خواهد استفاده کند.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی درباره بررسی طرح پیش فروش نفت به مردم بیان داشت: این طرح باید به مجلس بیاید و توسط نمایندگان در کمیسیون های تخصصی مانند کمیسیون برنامه و بودجه و کمیسیون اقتصادی بررسی شده و به صحن علنی رود. اگر چه شنیده شده بررسی هایی در جلسه سران سه قوه انجام شده اما باید در مجلس بر روی آن کار کارشناسی شود..

مرحبا در بخش دیگری از این گفت و گو درباره وضعیت بورس در کشور و صعود و نزول ناگهانی شاخص ها اظهار داشت: فرتاز و نشیب های در بورس طبیعی است. وقتی در بورس صعود غیر طبیعی را شاهد هستیم احتمال قرمز شدن در برخی روزها نیز وجود دارد.

وی افزود: متاسفانه در کشور ما در بورس فاصله بین روزهای صعودی و نزولی زیاد شده و در بسیاری از روزها بورس به شکل غیر طبیعی صعود کرده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه امیدواریم برای بورس و سرمایه گذاری مردم مشکلی پیش نیاید بیان داشت: بورس فضای خوبی برای سرمایه گذاری مردم است. متاسفانه در گذشته شاهد سرمایه گذاری های کاذب در بازار ارز و دلار و سکه و خودرو بودیم و امروز بورس جایگزین مناسبی برای این بازارهای کاذب است.

وی ادامه داد:بورس و سرمایه گذاری مردم می تواند به اقتصاد و تولید کشور کمک کند .