ترامپ مدعی شد: فقط در صورت تقلب در انتخابات، من بازنده خواهم بود!

دونالد ترامپ بار دیگر روند انتخابات ۲۰۲۰ را زیر سوال برد و گفت تنها در صورت تقلب او بازنده انتخابات سوم نوامبر خواهد بود.

اخبار بین المللرئیس جمهور آمریکا که در ماه‌ها اخیر بدون ارائه هیچ مستندی زمزمه‌های تقلب در انتخابات را هراز گاهی به میان می‌کشد، روز دوشنبه مدعی شد تنها در یک صورت او انتخابات ماه نوامبر را از دست خواهد داد که در روند انتخابات تقلبی صورت گیرد.

ترامپ افزود: ما باید در انتخابات پیروز شویم. بیرون بیایید و رای بدهید. رای گیری غیر حضوری زیبا را انجام دهید یا مطمئن شوید رای شما محاسبه می‌شود. مطمئن شوید، زیرا تنها راهی که ما این انتخابات را از دست دهیم این است که تقلب شود. یادتان باشد این تنها راهی است که انتخابات را از دست می‌دهیم. پس بسیار مراقب باشیم. تنها راهی که آن‌ها می‌خواهند برنده شوند این راه است؛ و ما نمی‌توانیم اجازه دهیم چنین اتفاقی بیفتد.

رئیس جمهور آمریکا بار‌ها در ماه‌های اخیر برگزاری انتخابات به صورت پستی را زیر سوال برده و تلاش می‌کند تا شبهه تقلب در انتخابات در صورت برگزاری غیر حضوری را در میان افکار عمومی آمریکا به وجود آورد. ترامپ در راستای همین هدف با بودجه خدمات پستی در آمریکا نیز مخالفت کرد. این در حالی است که به دلیل بحران خارج از کنترل کرونا در آمریکا، رای گیری پستی بهترین گزینه برای جلوگیری از وخامت شیوع این بیماری است.

از سوی دیگر ترامپ که تقریبا در تمامی نظرسنجی‌های ماه‌های اخیر با اختلاف از رقیب دموکرات خود عقب است، سعی دارد تا شکست احتمالی خود در انتخابات را به نحوی توجیه و زمینه نپذیرفتن نتیجه انتخابات در صورت ناکامی را فراهم کند.

به ویژه آنکه نتایج نظرسنجی جدید سی ان ان نشان داد ترامپ در ۱۵ ایالت مهم و سرنوشت ساز انتخاباتی از جو بایدن عقب مانده است. با توجه به عملکرد ضعیف دولت ترامپ در مواجهه با بحران کرونا، بسیاری از آمریکایی‌ها بایدن را گزینه مناسب‌تری برای رسیدگی به بحران بی سابقه کرونا در کشورشان می‌دانند.

عملکرد ضعیف ترامپ در حوزه‌های مختلف از جمله سیاست خارجی، کنترل بیماری کرونا و مهاجران باعث شده تا از تعداد آرای او کاسته شود. به عقیده کارشناسان، بی‌توجهی دونالد ترامپ به شیوع ویروس کرونا در ابتدای شیوع و همچنین دامن زدن به نژادپرستی در آمریکا از جمله مهمترین مسائلی بوده که در آستانه انتخابات از محبوبیت ترامپ کاسته است. هرچند که دونالد ترامپ مدعی است نتیجه نظرسنجی‌ها دروغ است و وی آن‌ها را قبول ندارد.