رژیم صهیونیستی به متحدانش نیز خیانت می‌کند

«تورسونبای باقر اولو» نماینده سابق پارلمان قرقیزستان در بیشکک با اشاره به برنامه عادی‌سازی روابط بین امارات و رژیم صهیونیستی اظهار داشت: عادی سازی روابط امارات با رژیم صهیونیستی خیانت علیه مردم فلسطین است.

اخبار بین الملل- وی گفت: سیاست نابودی جهان اسلامی پس از فروپاشی خلافت اسلامی یا داعش تمام نشده و تاکنون ادامه دارد و صهیونیست‌ها و متحدانش این سیاست را اجرا می‌کنند.

وی تصریح کرد: در این راستا آنان با استفاده از ناسیونالیسم عربی و عوامل دیگر بین اقوام اسلامی نفرت و دشمنی ایجاد می‌کنند که نتیجه آن خیانت برخی از کشورهای جهان اسلام به مردم فلسطین است.

باقر اولو خاطر نشان کرد: چند سال پیش «دونالد ترامپ» با درخواست رهبران رژیم صهیونیستی ، قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخت در حالی که کشورهای جهان اسلام و دولت‌های غیراسلامی این اقدامات را غیرعادلانه می‌دانند.

این سیاستمدار قرقیز گفت: آمریکا در عین اجرای سیاست زور و خشن نسبت به فلسطینی‌ها، صادرات تسلیحات به اسرائیل را متوقف نمی‌کند. امروز اسرائیل یکی از بزرگترین وارد کنندگان تسلیحات آمریکا است.

وی افزود: در حال حاضر امارات یکی دیگر از کشورهای جهان اسلام به فلسطین خیانت کرد و این بخشی از برنامه صهیونیست‌ها است.

نماینده سابق پارلمان قرقیزستان اظهار داشت: تمام کشورهای مخالف اسرائیل در خاورمیانه تحت فشار شدید متحدان رژیم صهیونیستی قرار می‌گیرند.

باقر اولو تصریح کرد: صهیونیست‌ها در این مسیر و در اجرای سیاست‌های خود متوقف نخواهند شد و اسرائیل با همکاری آمریکا و برخی کشورهای اروپایی به تشدید درگیری‌ در داخل جهان اسلام ادامه خواهند داد.

این سیاست‌مدار قرقیز گفت: این اقدامات امنیت جهان اسلام را تهدید می‌کند. پیش از این به صورت پنهانی برای ایجاد دشمنی و تفرقه بین شیعیان و سنی‌ها تلاش می‌کردند و امروز آشکارا می‌گویند که کشورهای مخالف اسرائیل تحت فشار آمریکا قرار خواهند گرفت.

نماینده سابق پارلمان قرقیزستان خاطر نشان کرد: کشورهای عربی با نظام پادشاهی از اعتراض مردم خود نسبت به مشکلات اقتصادی می‌ترسند و همکاری با آمریکا را تنها عامل حفظ ثبات می‌دانند.

این مقام افزود: در حال حاضر تنها ایران و برخی کشورهای منطقه مانند ترکیه با طرح صهیونیست‌ها مبارزه می‌کنند بنابراین صهیونیست‌ها به احیای ناسیونالیسم عربی پرداخته و کشورهای عربی را به سمت دشمنی با ایران و ترکیه مجبور می‌کنند.

وی گفت: متأسفانه، پشت پرده سیاست‌های جهانی و منطقه‌ای مشکلات مردم فلسطین فراموش می‌شود در حالی که آنان همچنان از اواسط قرن بیستم مقاومت می‌کنند. اشغالگران سال به سال زمین‌ها جدیدی را می‌گیرند و زیرساخت‌های خود را می‌سازند. اگر این روند ادامه ‌یابد احتمال جدی وجود دارد که جهان اسلام فلسطین را از دست بدهد.

باقر اولو تصریح کرد: در حالی که فلسطین برعکس باید عامل وحدت جهان اسلام باشد، دشمنان اسلام برای نابودی فلسطین تلاش می‌کنند. صهیونیست‌ها بدون فلسطین سریعا به پیروزی می‌رسند.

این مقام اظهار داشت: متأسفانه برخی کشورها از آمریکا ترسیده و منافع سیاسی خود را قربانی  می‌کنند و به سمت همکاری با اسرائیل می‌روند. باید درک کنید که آمریکا و اسرائیل نمی‌توانند از شما دفاع کنند بنابراین به جهان اسلام و به خصوص به کشورهای عربی خطاب می‌کنم: باید به برادران نیازمند فلسطین رسیدگی کنیم.

وی تصریح کرد:  تفرقه در جهان اسلام هدف نخست صهیونیست‌ها و متحدانش است. باید درک کرد که آنها امروز با مخالفان سیاست اسرائیل مبارزه می‌کنند و فردا با همین کشورهایی که اقدام به همکاری با رژیم صهیونیستی کردند، دشمنی خواهند کرد.

باقر اولو گفت: تمام اظهارات درباره وحدت اسلامی به این دلیل مطرح می‌شوند که امت اسلامی واحد را هیچ دشمنی نمی‌تواند شکست دهد.