تصادفی تروریستی در بزرگراه برلین

در پی اقدام یک مرد در ایجاد تصادف در بزرگراه برلین، مقامات آلمان از احتمال تروریستی بودن آن سخن گفتند.

اخبار بین الملل- به نوشته پایگاه خبری شبکه بی بی سی، در پی اقدام یک مرد در ایجاد تصادفی شدید با شماری از خودرو‌ها در یک بزرگراه در برلین، پایتخت آلمان تحقیقات پلیس در این خصوص آغاز شد و دادستانی برلین از تروریستی بودن آن سخن گفته است.

طبق این گزارش، پس از آنکه خودروی فرد مظنون با خودرو‌های دیگر در بزرگراه A۱۰۰ اندکی پیش از ساعت ۱۹ سه شنبه شب به وقت محلی (۱۷ به وقت گرینویچ) تصادف کرد، شماری به شدت زخمی شدند. طبق اعلام شاهدان عینی، فرد مظنون ۳۰ ساله است و ادعا کرده که موادی خطرناک را در صندوق ماشین خود داشته است.

این در حالی است که طبق اعلام بی بی سی، بعدا چیزی از داخل ماشین وی پیدا نشد.

فرد مظنون گفته است به عمد باعث ایجاد سه تصادف در این بزگراه در نزدیکی مرکز برلین، پایتخت آلمان شده است. یکی از این تصادف‌ها متعلق به یک موتورسیکلت بوده که با یک خودرو تصادف کرده است. گفته شده وضعیت حیاتی فرد موتور سوار وخیم گزارش شده است؛ همچنانکه سه سرنشین خودرو نیز آسیب دیدند.

دادستانی آلمان در حال تحقیق بر روی این مسأله است که آیا این حمله دارای انگیزه‌های سیاسی و مذهبی است یا خیر؛ هر چند هنوز احتمال وجود مشکلات روانی از سوی فرد مظنون را رد نکرده است.

رسانه‌های آلمانی اعلام کرده اند فرد مظنون در محل سکونت افراد پناهنده زندگی می‌کرده و احتمال دارد در آنجا بسوی افکار افراط گرایی سوق داده شده باشد. همچنین فرد مظنون احتمال دارد با سه اتهام تلاش برای قتل روبرو شود.