تکرار اتهامات نخ‌نما شده علیه ایران در نشست انگلیس با رژیم صهیونیستی

«دومینیک راب» وزیر خارجه انگلیس که به فلسطین اشغالی سفر کرده امروز (سه‌شنبه) در نشست خبری مشترک با «گابی اشکنازی» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی شرکت کرد.

اخبار سیاسی- به نوشته وبگاه شبکه «اسکای‌نیوز» راب در این نشست خبری گفت که انگلیس از توافق عادی‌سازی روابط بین امارات عربی متحده و رژیم صهیونیستی استقبال می‌کند.

بر این اساس، وی با ادعای اینکه منطقه غرب آسیا به معاهده‌های صلح بیشتری مانند توافق اسرائیل و امارات نیاز دارد، اظهار داشت که لازم است که الحاق اراضی اشغالی (کرانه باختری) تعلیق شود.

وزیر خارجه انگلیس در ادامه به اتهام‌زنی علیه محور مقاومت در منطقه پرداخته و با ادعای اینکه حزب‌الله تهدیدی برای امنیت لبنان است، ادعا کرد: «ایران به دلیل حمایت از گروه‌های مسلح، تهدیدی برای منطقه است».

اشکنازی نیز با تکرار اتهامات بی‌اساس و نخ‌نما شده علیه جمهوری اسلامی ایران، مدعی شد که تحریم تسلیحاتی ایران در سازمان ملل باید تمدید شود.

به نوشته وبگاه شبکه «الجزیره»، وی در این باره ادعا کرد: « ایران از گروه‌های تروریستی حمایت کرده و صلح در خاورمیانه را تضعیف می‌کند... تحریم تسلیحاتی باید تمدید شود تا با ستیزه‌جویی آن (ایران) مقابله گردد».

این مقام صهیونیست درباره توافق عادی‌سازی روابط با امارات نیز مدعی شد: «این توافق نشان داد که صلح را می‌توان از طریق گفت‌وگو و بدون پیش‌شرط به دست آورد... ما تهدید ایران علیه امارات بعد از اعلام توافق صلح با اسرائیل را رد می‌کنیم».

پیش از این نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل با ضروری دانستن تمدید تحریم تسلیحاتی ایران در شورای امنیت، مدعی شد هر جایی خطری علیه تل‌آویو وجود دارد، رد پای ایران در آنجا دیده می‌شود.