ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، نیاز به  شاخ و شانه کشیدن علیه  ایران دارد

محمود عباس زاده در واکنش به درخواست آمریکا از شورای امنیت درباره فعال کردن مکانیسم ماشه ، گفت: ترامپ در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، نیاز به قدرت‌نمایی و شاخ و شانه کشیدن علیه جمهوری اسلامی ایران برای جلب توجه افکار عمومی دارد. بنابراین چنین درخواست‌هایی تنها مصرف داخلی برای دولت آمریکا دارد.

اخبار سیاسی- نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: درخواست دولت آمریکا بر پایه منطق سیاسی و عقلایی و بین المللی نیست بنابراین مورد توجه  و نظر اعضای شورای امنیت قرار نخواهد گرفت. طبق پیش‌بینی‌ها شورای امنیت نیز این موضوع را در دستور کار قرار نمی‌دهد.

وی افزود: در صورتی که موضوع مکانیسم ماشه در دستور کار شورای امنیت قرار گیرد، یک سابقه تلخ و سیاهه‌ای بر کارکرد شورای امنیت باقی خواهد ماند.

عباس‌زاده مشکینی تاکید کرد: آمریکا به همراهی کشورهای بسیاری برای پیشبرد نظر و خواسته خود نیاز دارد، لذا با توجه به اینکه درخواست ترامپ از منطق سیاسی و حقوقی برخوردار نیست، کشورهای دیگر به ویژه اعضای برجام، با آمریکا همراهی نخواهد کرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم معتقد است: سازمان ملل و شورای امنیت در صورت پرداختن به پیشنهاد و درخواست آمریکا، خسارت می‌بینند.

وی یادآور شد: هیمنه یک جانبه‌گرایی آمریکا شکست خورده است و قدرت های دیگر به ویژه قدرت‌های شرق ظهور و بروز پیدا کردند. بنابراین دولت آمریکا باید بپذیرد که قدرت های قابل توجه دیگر دنیا اجازه خودنمایی به آمریکا نمی‌دهند کما اینکه خلاف قوانین بین‌الملل تصمیمی نخواهند گرفت.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: زمان قدرت نمایی و یک جانبه گرایی آمریکا تمام شده و کشورهایی مانند چین، روسیه، هند و ایران به منصه ظهور رسیدند که هر کدام ویژکی بارزی دارند. همگرایی و هماهنگی این کشورها قطعا به معنای پایان قدرت پوشالی آمریکا است لذا ترامپ به جای مقاومت و جنگ باید کوتاه بیاید.