کمک به جنایت عادی‌سازی روابط تل آویو، هدف اصلی سفرهای پامپئو

«طاهر النونو» مشاور رسانه‌ای «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس ، درباره اقدامات حمایتی جدید مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا از رژیم صهیونیستی هشدار داد.

اخبار بین الملل- النونو تأکید کرد، هدف پامپئو از سفر به منطقه، «تداوم تحمیل جنایت عادی‌سازی تحت عناوین جدید و متعدد است».

خبرگزاری فلسطینی صفا به نقل از این مسئول فلسطینی گزارش داد: «یکی از این عناوین، برگزاری نشست منطقه‌ای عادی‌سازی در یک کشور عربی با نظارت آمریکا و با مشارکت [کشورهای] عربی و اسرائیل است».

یک مسئول بلندپایه اماراتی روز گذشته گفت که قرار است این نشست، با حضور کشورهای عربی و مسئولان صهیونیستی برگزار شود و برخی از کشورها، به آمریکا وعده داده‌اند که دراین نشست حضور پیدا کنند.

وی تأکید کرد که بحرین، عمان، مغرب، سودان و چاد به درخواست آمریکا برای حضور در این نشست پاسخ مثبت داده‌اند و گفته‌اند که مسئولان بلندپایه خود را به این نشست خواهند فرستاد.

النونو در ادامه از کشورهای عربی خواست که با این هدفها و طرحهای خطرناک همکاری نکنند؛ طرحهایی که در واقع «اجرای مخفیانه طرح معامله قرن برای نابودی مسئله فلسطین و ادغام [رژیم] اشغالگر در منطقه است».

این مسئول فلسطینی خاطر نشان کرد، هر گونه همراهی با این طرحها، به رژیم صهیونیستی اجازه خواهد داد که کشورها را از بین برده و به صورت مستقیم و غیر مستقیم، بر ملتهای منطقه مسلط شود.

وی این اقدام را تلاشی برای «بزک کردن چهره اشغالگر، توجیه جنایاتش علیه ملت ما و تداوم نادیده گرفتن حقوق فلسطین» دانست.

النونو در پایان خاطر نشان کرد، تمامی این مسائل باعث افزایش گسست در میان امت اسلامی و افزایش تضادهای درونی خواهد شد که این مسئله، به سود منافع و سیاستهای توسعه‌طلبانه رژیم صهیونیستی است.

امارات و رژیم صهیونیستی در ۲۳ مرداد طی بیانیه‌ای مشترک با آمریکا اعلام کردند که با وساطت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا، تصمیم به عادی‌سازی روابط بین خود گرفته‌اند و به زودی این توافق در کاخ سفید به امضای «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم اسرائیل و «محمد بن زاید آل نهیان»، ولی‌عهد ابوظبی خواهد رسید.

تصمیم امارات برای برقراری روابط با رژیم صهیونیستی با مخالفت گسترده مقامات فلسطینی و کشورهای اسلامی همراه بوده است. معترضان فلسطینی در رام‌الله تصاویر ولی‌عهد ابوظبی، «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، «محمد دحلان» عضو جدا شده جنبش فتح و رئیس‌جمهور آمریکا را آتش زدند یا لگدمال کردند.

مشارکت‌کنندگان در تظاهرات در حالی که پلاکاردهایی در محکومیت توافق مذکور در دست داشتند، این توافق را جایزه‌ای به رژیم اشغالگر و ادامه شهرک‌سازی و نیز چاقو زدن از پشت به فلسطین و قدس دانستند و تأکید کردند، با مقاومت می‌توان این توافق را کنار زد.