برگ برنده ایران در قضیه مکانیسم ماشه

مرتضی محمودوند نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی درباره درخواست آمریکا از سازمان ملل برای فعال شدن «مکانیسم ماشه» اظهار داشت: مکانیسم ماشه یکی از ضعف‌های برجام بود که به دستگاه دیپلماسی ما دیکته کردند و اساس انتقاد، منتقدان برجام هم به دلیل همین مکانیسم ماشه صورت می‌گرفت.

اخبار سیاسی- عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: همه باید تلاش کنیم تا به دنیا بفهمانیم که آمریکا به صورت یکطرفه و یک جانبه از برجام خارج شده است و امروز نمی تواند طبق قانون از این امتیاز استفاده کند.

وی در همین رابطه به مخالفت کشورهای عضو اتحادیه اروپا با فعال شدن مکانیسم ماشه توسط آمریکا اشاره و تصریح کرد: بزرگترین برگ برنده ایران در قضیه مکانیسم ماشه خروج آمریکا از برجام است که این خروج هم به صورت یک طرفه و گستاخانه صورت گرفته است.

محمودوند به شکست آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل در مورد تحریم تسلیحاتی ایران اشاره و تاکید کرد: به دلیل برخی رفتارهای دولت آمریکا و شخص ترامپ به ویژه در بحث محیط زیست که با هجمه وسیعی از سوی NGOهای مردم نهاد به رو به رو شد امروز آمریکا از شرایط خوبی برخوردار نیست بنابراین دستگاه دیپلماسی از این فرصت طلایی به نفع ملت ایران استفاده کند.