اسامی شهرهایی که انتخابات مرحله دوم مجلس یازدهم برگزار می شود

حسینعلی حاجی دلیگانی با اشاره به برگزاری انتخابات مرحله دوم مجلس یازدهم در شهریور ماه، گفت: انتخابات مرحله دوم مانند اصل انتخابات مجلس یازدهم بوده و به همان میزان اهمیت دارد، کسانی که در این مرحله نماینده می شود، اختیارات نمایندگی را دارند و در واقع مجلس منتظر است تا بتواند با حضور نمایندگان این 11 وزه انتخابیه کمبود خود در تشکیل برخی کمیسیون ها را برطرف کرده و کامل شود.

اخبار سیاسی- نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اصل حضور مردم دراین 11 حوزه انتخابیه در انتخابات ضروری است، چرا که مهم است بتوانند از منطقه خود برای پیگیری امور نماینده ای در مجلس شورای اسلامی داشته باشند.

وی با بیان اینکه تاخیر در برگزاری انتخابات مرحله دوم مجلس آسیب زا بوده است، اظهار داشت: دراین مدت که به دلیل کرونا انتخابات عقب افتاده است آسیب هایی برای مردم همان منطقه داشته است، مردم این حوزه ها برای دنبال کردن شدن مسائل شان تماس با سایر نمایندگان می گرفتند و سرگردان بودند چرا که کسی نبوده پیگیر مباحث خاص حوزه انتخابیه باشد، با برگزاری انتخابات مرحله دوم این مشکل برطرف می شود.

این عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مقررات مربوط به شرایط کرونایی باید دراین 11 حوزه انتخابیه با دقت وحساسیت تمام رعایت شود تا در حوزه های انتخابیه مشکلی در زمینه احتمال شیوع بیماری ایجاد نشود.

طبق اعلام وزارت کشور در انتخابات دوم اسفندماه سال گذشته، در ۱۱ حوزه انتخابیه «لنجان» و «سمیرم» در استان اصفهان، «میانه» در استان آذربایجان شرقی، «بیجار» در استان کردستان، «دهلران، دره شهر، آبدانان و بدره» در استان ایلام، «کرج، اشتهارد و فردیس» در استان البرز، «اهواز، باوی، حمیدیه و کارون» در استان خوزستان، «کرمانشاه» و «اسلام آباد غرب و دالاهو» در استان کرمانشاه، «زنجان و طارم» در استان زنجان و «کردکوی، ترکمن، بندرگز و گمیشان» در استان گلستان، نامزدها موفق به کسب حد نصاب لازم برای ورود به مجلس نشدند لذا طبق قانون باید انتخابات مرحله دوم با شرکت نامزدهایی که بیشترین رای را به دست آورده اند برگزار شود.

بنابر این روز جمعه ۲۱ شهریور انتخابات مرحله دوم یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۹ استان برای ۱۱ حوزه انتخابیه شامل ۲۴ شهرستان برگزار خواهد شد.