اقدامات ضد روسی و رزمایش نیرو‌های مسلح آمریکا در استونی

سفارت روسیه در واشنگتن در بیانیه‌ای از اقدام نیروهای مسلح آمریکا در استقرار سامانه‌های پرتاب راکت چندگانه در جمهوری استونی به منظور بر‌پایی یک رزمایش نظامی انتقاد کرد.

اخبار بین الملل- به نوشته خبر‌گزاری تاس، سفارت روسیه در این بیانیه که روز گذشته (دوشنبه) منتشر شده این اقدام آمریکا را تحریک‌آمیز و برای امنیت این منطقه بسیار خطرناک دانست. 

در این بیانیه آمده است: «ما توجه‌ همه را به گزارش‌هایی، از جمله گزارش واشنگتن تایمز و همچنین رسانه‌های آمریکایی جلب می‌کنیم که نشان از اقدامات ضد روسی است و از رزمایش نیرو‌های مسلح آمریکا در استونی و در مجاورت مرز‌های روسیه حمایت می‌کنند؛ [رزمایشی] که قرار است از اول تا دهم سپتامبر با استفاده از سامانه‌های پرتاب راکت چندگانه برپا شود.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «فدراسیون روسیه بار‌ها به آمریکا و متحدانش پیشنهاد داده تا رزمایشهای خود کاهش دهد و مکان‌ این رزمایشها را از خط مرزی روسیه با ناتو دور کنند. ما اقدامات نیرو‌های آمریکایی در استونی را تحریک‌آمیز و برای امنیت منطقه‌ای بسیار خطرناک می‌دانیم.» 

تیپ‌ پیاده نیروهای مسلح کشور‌های حوزه بالتیک و تیپ ۴۱ توپخانه صحرایی ارتش آمریکا قرار است از اول تا دهم سپتامبر (۱۱ تا ۲۱ شهریور) رزمایشی را به طور مشترک در جمهوری استونی برگزار کنند. طی این رزمایش، آمریکا قرار است اولین راکت را در خارج از پایگاه‌های دائمی خود در اروپا شلیک کند.