رأی اعتماد پارلمان تونس به دولت جدید

پارلمان تونس امروز (چهارشنبه) به دولت هشام المشیشی رأی اعتماد داد.

اخبار بین الملل- کابینه نخست وزیر جدید توانست ۱۳۴ رأی موافق پارلمان را کسب کند و رأی اعتماد پارلمان را از آن خود کند.

جلسه عمومی ویژه بررسی رأی اعتماد پارلمان به دولت المشیشی، ۱۱ ساعت و ۲۵ دقیقه ادامه داشته است.

قرار است نخست وزیر جدید امروز با حضور در کاخ ریاست جمهوری در «قرطاج» در مقابل قیس سعید، رئیس جمهور تونس حضور یابد و قسم یاد کند.

دولت هشام المشیشی دومین دولتی است که پارلمان تونس از زمان برگزاری انتخابات قانونگذاری در ۲۰۱۹ به آن رأی اعتماد می‌دهد و سومین دولتی که طی یک ماه به پارلمان معرفی شده تا رأی اعتماد کسب کند.

رئیس جمهور تونس فردی بود که هشام المشیشی ۴۶ ساله و دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت عمومی از استراسبورگ فرانسه و وزیر کشور سابق را برای سمت نخست وزیری پیشنهادی داد و وی را شخصیتی عنوان کرد که می‌تواند دولت را تشکیل دهد.

المشیشی در پس از یک ماه مشورت در ۲۵ اوت اعضای کابینه خود را معرفی و لیست اسامی ۲۵ وزیر پیشنهادی خود را به رئیس جمهور تقدیم کرد.

نخست‌وزیر تونس با اعلام اینکه شخصا متعهد می‌شود اعضای کابینه‌اش به تمامی احزاب و گروه‌های این کشور احترام بگذارند و دولتش با شهروندان این کشور در تعامل خواهد بود و به طور کامل مستقل عمل خواهد کرد.

الیاس الفخفاخ، نخست‌وزیر پیشین تونس استعفای خود را در جلسه صبح روز چهارشنبه، ۲۵ تیرماه با قیس سعید، رئیس‌جمهور این کشور و در حضور الغنوشی، رئیس پارلمان و حزب النهضه تونس تقدیم کرده است.