نامزدهای دریافت جایزه صلح نوبل را بشناسید

به نقل از سایت شبکه خبری روسیا الیوم، مصطفی الجندی، رئیس پارلمان‌های شمال آفریقا و مشاور سیاسی رئیس پارلمان آفریقایی با صدور بیانیه‌ای از توافق صلح امضا شده در جوبا بین دولت سودان و جنبش‌های مسلح در دارفور، کردفان جنوبی و نیل آبی استقبال کرد.

اخبار بین الملل- وی در ادامه افزود، این توافق صلح، توافقی تاریخی است و به مثابه مرحله جدید و گامی مهم به سمت تحقق امنیت و صلح و خاتمه بخشیدن به ۱۷ سال جنگ داخلی در سودان است.

وی همچنین تصریح کرد، پارلمان‌های شمال آفریقا ، عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهوری مصر، سالوا کر، رئیس جمهور سودان جنوبی و عبدالفتاح البرهان، رئیس شورای حاکمیتی سودان را برای دریافت جایزه صلح نوبل به خاطر تلاش‌های فراوان آنها برای برقراری صلح در داخل سودان نامزد کرده‌اند.

الجندی تاکید کرد، پارلمان‌های شمال آفریقا و پارلمان آفریقایی با تمامی کشورهایش بی‌وقفه از راهکارهای مسالمت‌آمیز برای تمامی مشکلات و بحران‌های داخل کشورهای این قاره استفاده می‌کنند.

وی موفقیت تمامی طرف‌های این توافق برای پایان دادن به درگیری‌های مسلحانه و تحقق صلح را ستود.

الجندی ابراز اطمینان کرد که طرف‌های روند سیاسی در سودان قدرت و توانایی این را دارند تا این توافق را به موفقیت برسانند و آن را به واقعیت چشمگیر و ملموسی تبدیل کنند و آن صفحه جدیدی در تاریخ سودان باشد.