دیداری که صرفا برای بایدن جنبه تبلیغاتی داشت!

کمپین انتخاباتی جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و رقیب اصلی دونالد ترامپ، اعلام کرد که او در سفر خود به کنوشا با خانواده جیکوب بلیک ، شهروند سیاه‌پوست آمریکایی که به دست پلیس بی‌رحم و نژادپرست این کشور زخمی شده است، دیدار خواهد کرد.

اخبار بین الملل- این در حالی است که روزنامه گاردین نیز روز گذشته اعلام کرد کمپین انتخاباتی جو بایدن از سفر او به «کنوشا» همزمان با تداوم ناآرامی‌ها در این شهر خبر دادند. سفر بایدن در حالی رقم می‌خورد که دونالد ترامپ اخیرا از این منطقه بازدید کرده است.

کمپین انتخاباتی جو بایدن ، اعلام کرده است که این نامزد دموکرات‌ها پس از سفر جنجالی دونالد ترامپ به شهری که کانون اعتراضات علیه نژادپرستی و بی‌رحمی پلیس بوده، به ایالت ویسکانسین سفر خواهد کرد.

در بیانیه تیم او آمده است: «بایدن طی سفر به کنوشا سعی می‌کند تا آمریکایی‌ها را برای بهبود و رفع چالش‌هایی که با آن روبرو هستیم گردهم آورد».

ترامپ در سفر اخیر خود به کنوشا از ساختمان‌های آسیب‌دیده بازدید کرد و مدعی شد که مردم این شهر باید رفتار نامناسب با پلیس را متوقف کنند.

او در سخنان خود خشونت‌های ماموران امنیتی آمریکا علیه معترضان را محکوم نکرد و حتی اشاره‌ای به قتل دو سیاه‌پوست در جریان اعتراضات نداشت. دموکرات‌ها ضمن انتقاد شدید از اظهارات ترامپ در خصوص اعتراضات و مطالبات آمریکایی‌ها، معتقدند که اظهارات او باعث شعله‌ور شدن آتش اعتراضات می‌شود.