نوبخت: دشمن هر چه عرصه را سخت کند، مقاوم‌تر می‌شویم

محمدباقر نوبخت ظهر امروز در نشست اعضای شورای توسعه و برنامه‌ریزی همدان با اشاره به توطئه دشمنان علیه ملت ایران اظهار کرد: دشمن هر چه عرصه را سخت‌ کند ما مقاوم‌تر و فعال‌تر کشور را در اوج تحریم‌های ظالمانه اداره خواهیم کرد و این موضوع را به جهانیان نشان خواهیم داد.

اخبار سیاسی- وی با بیان اینکه شدیدترین مرحله تحریم نفت در برابر غذا بود گفت: ما در شرایطی هستیم که دشمن حتی برای غذا و دارو اجازه فروش یک قطره نفت را نمی‌دهد و اگر هم به فروش می‌رسد شرایطی را ایجاد کرده که امکان تبادل مالی نباشد، هرچند در این عرصه نیز تحریم دشمن کارساز نبوده است.

رئیس برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه این تحریم‌ها برای دیگر کشورها کارساز است، اما ملت بزرگ ایران با کارنامه دوران دفاع مقدس و با قدرت این توطئه‌ها را پشت سر می‌گذارد گریزی به برنامه‌های دولت زد و گفت: این برنامه که مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز بود داشتن برنامه یک ساله برای تکمیل طرح‌های در دست اجراست.

وی با اشاره به پیش‌بینی اجرای ۱۶ طرح عمرانی با ۳۰۶ میلیارد تومان اعتبار در همدان اضافه کرد: تاکنون ۹۲ تا ۹۴ میلیارد تومان آن تخصیص یافته و بقیه آن جزو مصوبات امروز است که سازمان برنامه و بودجه خود را متعهد به اتمام این برنامه عمرانی می‌داند.

بیمارستان اکباتان ۱۲ فروردین سال آینده بهره‌برداری می‌شود

نوبخت اجرای این برنامه‌ها را بستری برای جهش تولید دانست و با بیان اینکه باید با تلاش مسوولان امر و اختصاص اعتبارات به موقع شاهد تکمیل آنها باشیم افزود: طی بازدید از بیمارستان اکباتان مقرر شد ۱۲ فروردین سال آینده بهره‌برداری شود و مرکز جامع سرطان نیز با همکاری خانواده فرشچیان در حال اجراست.

وی با بیان اینکه سهم دولت در ساخت مرکز مشارکتی سرطان همدان ۱۰۰ میلیارد تومان بود افزود: این پروژه طبق برنامه زمانبندی تامین اعتبار شده است و امسال نیز ۳۰ درصد اعتبار اختصاص می‌یابد که امیدواریم مرحله اول آن آبان‌ماه افتتاح شود.

معاون رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه ۳۷ طرح تولیدی در عرصه‌های صنعتی، کشاورزی، خدمات و گردشگری در استان انتخاب شده و یک‌هزار و ۷۱ میلیارد تومان از محل منابع دولتی، بانکی و سهم آورده برای آنها تعریف شده است اضافه کرد: با اجرای این طرح‌ها ۱۹ هزار ۶۲۶ فرصت شغلی در همدان ایجاد خواهد شد.

کلید واحدهای کپرنشینان در کرمان به نام «هدیه نظام» در اختیار اقشار محروم قرار گرفت

وی با بیان اینکه ارزش افزوده یک‌هزار و ۷۱ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در استان بیش از ۸ هزار میلیارد تومان است از تأکید رهبری مبنی بر توجه به قشر محروم سخن به میان آورد و گفت: اقشار محروم جامعه سهم بالایی در پیروزی انقلاب اسلامی داشتند و باید بهترین خدمات به آنها ارائه شود.

نوبخت با اشاره به اینکه قشر محروم به خاطر عدم برخورداری از منابع کافی برای ساخت مسکن نیاز به مساعدت داشتند که دولت در این زمینه کاری را از سال‌های گذشته شروع کرده است گفت: اول قصد بر ساخت ۱۰ هزار واحد مسکن جایگزین کپرها در جنوب کرمان بود که این طرح اجرا شد و کلید واحدها به نام «هدیه نظام» در اختیار اقشار محروم قرار گرفت.

وی با بیان اینکه طرحی نیز در منطقه سیستان و بلوچستان آغاز و کلید واحدها سال گذشته تحویل داده شد تأکید کرد: امام جمعه این منطقه ما را «صادق‌الوعده» توصیف کرد و امسال هم با قطار از زاهدان به خاش می‌رویم.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه ۲ هزار واحد مسکونی نیز در ماه‌های آینده در همدان افتتاح خواهد شد در ادامه اولویت دولت تدبیر و امید را کمک به افراد زیر پوشش بهزیستی و کمیته امداد دانست.