بازدید و نظارت میدانی با شنیدن بسیار متفاوت است

غلامرضا منتظری نظارت را در کنار قانون گذاری جزو وظایف مجلس شورای اسلامی دانست و  گفت: رئیس و نمایندگان مجلس هر اندازه در حوزه نظارت میدانی وقت بگذارند از وقوع بسیاری از کاستی ها، عقب ماندگی ها و خطاهای احتمالی پیشگیری می شود.

اخبار سیاسی- نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی افزود: نظارت جلوه های مختلفی دارد و نمایندگان در برخی موارد عملکرد وزرا، رئیس جمهور و استاندار و همچنین پایبندی مسئولان به قوانین تصویب و وضع شده را ارزیابی و بررسی می کنند و یکی از نظارت‌ها هم نظارت‌ میدانی است که اعتماد عمومی را تقویت می کند و امید را در آحاد مردم افزایش می دهد.

وی ادامه داد: ارتباط مردمی و نظارت میدانی محاسن زیادی دارد ضمن اینکه مردمی بودن مجلس را نشان می‌دهد چهره به چهره و بدون هیچ واسطه ای دغدغه ها و چالش های یک سازمان، جامعه، شهر و استان در معرض دیدگاه متولیان به تصویر کشیده می شود و به همان نسبت چتر حمایتی مجلس بیشتر باز خواهد شد.

منتظری یادآور شد: نظارت های میدانی باعث می شود اگر منطقه ای نیاز به اعتبار بیشتر داشته باشد در بودجه لحاظ شود و اگر نیاز به رفع موانع تولید، خلاء های قانونی و قوانین مزاحم باشد در دستور کار قرار گیرد.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: بازدید و نظارت میدانی با شنیدن بسیار متفاوت است و پیوند عاطفی میان نظام و مردم را تقویت می کند البته بهتر است نظارت ها از سوی مجلس تداوم داشته باشد و طی نشست هایی که با رئیس مجلس داشتیم بنا شد به همراه مجمع نمایندگان به تمامی استان ها سفر کنند.