دستگاه دیپلماسی اهانت به پیامبر و قرآن را در مجامع بین المللی پیگیری کند

 امیرحسین قاضی زاده نماینده مجلس شورای اسلامی در یادداشتی نوشت: دستگاه دیپلماسی کشور علاوه بر اینکه اقدام موهن و شرم‌آور اخیر هفته نامه فرانسوی شارلی ابدو در اهانت به پیامبر رحمت حضرت محمد(ص) و همچنین هتک حرمت قرآن کریم در سوئد را به صورت حقوقی در مجامع بین المللی پیگیری کند. 

اخبار سیاسیمتن این یادداشت به شرح ذیل است:
بسم الله الرحمن الرحیم

یُریدونَ لِیُطفِئوا نورَ اللَّهِ بِأَفواهِهِم وَاللَّهُ مُتِمُّ نورِهِ وَلَو کَرِهَ الکافِرونَ؛ «سوره مبارکه صف آیه 8»

اقدام موهن و شرم‌آور اخیر هفته نامه  فرانسوی شارلی ابدو در اهانت به پیامبر رحمت حضرت محمد(ص) و همچنین هتک حرمت قرآن کریم در سوئد از سوی مسلمانان و آزادگان جهان قطعاً محکوم است و واکنش امت اسلامی را در پی خواهد داشت.

این اقدامات توسط کسانی صورت می‌گیرد که اکنون دستهای خود را از چپاول و غارتگری کوتاه می‌بینند و عرصه علم و سیاست و فرهنگ را پس از سالها استعمار و استثمار ملت های مسلمان به پویایی اندیشه و تمدن اسلامی باخته اند و سودای استیلای دوباره خود را در سر می پرورانند.

در اقدام موهنی که توسط هفته نامه‌ شارلی ابدو در کشور فرانسه صورت گرفت، امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه نیز با ژست «آزادی بیان» به میدان آمده و به صورت تمام قد از اقدم ضدبشری و اخلاقی این نشریه حمایت می کند. 

از رئیس جمهور فرانسه باید این سوال را پرسید آیا دادگاه های فرانسه در ذیل مسئله «آزادی بیان» اجازه می دهند که نشریات و رسانه های فرانسوی در مورد موضوع «هلوکاست» فقط سوال بپرسند؟ اگر قرار نیست رئیس جمهور در توهین به ادیان و مذاهب مطالب نشریات کشور متبوع خود را داوری و قضاوت کند، چرا روژه گارودی فرانسوی که منکر هلوکاست شد به زندان محکوم شد و زیر شدیدترین مجازات های دولت متبوع فرانسه قرار گرفت؟! پس استفاده ابزاری کشورهای غربی از آزادی بیان و به بازی گرفتن واژه‌ آزادی بیان جفایی بزرگی بر انسانیت و حرّیت و آزادی است.

از سوی دیگر، اظهارات رئیس جمهور فرانسه سند دیگری در اثبات وجود دست‌های پلید و شوم برای سازماندهی اقدامات توهین آمیز و موهن علیه مسلمانان است که باید این اقدام آنها را در تداوم هجمه‌ای فرهنگی دید که در سالهای اخیر از سوی محافل پیدا و پنهان صهیونیسم و اجیرشدگان آنها و با چراغ سبز دولتهای غربی صورت گرفته است.

بر همین اساس هتک حرمت به قرآن کریم در کشور سوئد را باید قطعه دیگری از پازل همان محافل پیدا و پنهان صهیونیست و صحنه گردانی کشورهای غربی دانست. اقدامی که در سوئد رخ داده تحت تاثیر القائات اسلام ستیزانی است که تحت عنوان آزادی بیان، نسبت به دین اسلام و مهاجرانی که از خشونت‌های دست پروردگان غربی‌ها از جمله داعش به اروپا پناه آورده‌اند،نفرت پراکنی می‌کنند.
 
دشمنان امت اسلامی و در راس آن‌ها رژیم صهیونیستی، آمریکا  و دیگر حامیان استکبار جهانی غرب متوحش برای مقابله با استقبال جهانیان از اسلام ناب محمدی (ص) و ممانعت از استقبال جوانان کشور‌های اروپایی به دین مبین اسلام با وقیحانه‌ترین حالت به مقابله با این رویکرد برآمده اند و در کشور‌های غربی که برای آزادی‌های مسلم شهروندان خود کمترین ارزشی را قائل نیستند با سوء استفاده از لفظ آزادی بیان، افرادی که فطرتشان مسخ شده است را به اهانت به مقدسات اسلام ناب محمدی(صلی الله علیه وآله وسلم) تشویق می‌کنند.

توهین به ساحت مقدس نبی مکرم اسلام (ص) و قرآن کریم که با هدف اسلام‌ستیزی و تقویت پروژه اسلام هراسی و تفرقه‌افکنی میان مسلمانان و معرفی چهره نازیبا از دین مبین اسلام و نبی مکرم آن تکرار شده و احساسات و عواطف تمامی مسلمانان، موحدان و آزادی خواهان را جریحه دار کرد، گواهی دیگر بر دروغین بودن شعار تکراری حقوق بشر و احترام به ادیان و تمدن‌ها توسط غرب است.

بنابراین در چنین شرایطی که دست رژیم صهیونیستی، آمریکای جنایتکار و دولت های غربی به وضوح عیان شده است. وزارت امور خارجه کشور نباید صرفاً به موضع گیری توسط سخنگوی دستگاه خود اکتفا کند و مقابله با این اقدامات موهن را از سوی مجامع بین المللی و حقوق بشری پیگیری نماید و نتایج آن را به مردم عزیز ایران اسلامی گزارش دهد.

علاوه بر این، دستگاه دیپلماسی کشور علاوه بر اینکه این موضوع را به صورت حقوقی در مجامع بین المللی پیگیری می کند باید تلاش کند تا هر چه زودتر این موضوع در دستور کار سازمان همکاری اسلامی قرار گیرد تا بار دیگر شاهد اینگونه اقدامات موهن و توهین های آشکار نباشیم.