وکیل سابق ترامپ: رئیس‌جمهور، سیاه‌پوستان را بی‌ارزش قلمداد می‌کند

وکیل سابق دونالد ترامپ، در کتاب جدیدی که به چاپ رسانده، گفته است رئیس‌جمهور آمریکا درباره رهبران رنگین پوست از جمله نلسون ماندلا، رئیس‌جمهور سابق آفریقای جنوبی و همچنین رهبران گروه‌های اقلیت آمریکایی سخنان تحقیرآمیزی می‌گفت.

اخبار بین الملل- کوهن سال‌ها از نزدیک با ترامپ کار می‌کر‌د تا آنکه مخالف او شد و آشکارترین مخالفتش را در جلسه شهادت کنگره پیش از استیضاح ترامپ نشان داد. حالا کوهن به دلیل گفتن دروغ به کنگره باید سه سال در زندان به سر ببرد. کتاب او قرار است هفته آینده روانه بازار شود.

کوهن در کتاب خود نوشته است ترامپ، ماندلا را یک رهبر ضعیف توصیف می‌کرده و سخنان بسیار رکیک درباره او به کار می‌برده است که بیان برخی از آن‌ها غیرممکن است. به گفته کوهن، در زمان مرگ ماندلا در سال ۲۰۱۳، ترامپ گفته است «او تمام کشور را به گند کشید ... او اصلا رهبر نبود.» کوهن همچنین نوشته است «بگو ببینم کشور چطور می‌تواند با یک سیاه پوست اداره شود ...»

سخنگوی کاخ سفید ضمن رد این سخنان کوهن در واکنش به آن‌ها گفته است «مایکل کوهن یک حقوقدان رسواست که به کنگره هم دروغ گفته است. او تمام اعتبار خود را از دست داده و تعجب آور نیست که شاهد آخرین تلاش او برای سود بردن از دروغ‌هایش باشیم.»

ترامپ نیز کوهن را «موش» و دروغگو خوانده و کوهن گفته است بار‌ها از سوی هواداران ترامپ به مرگ تهدید شده است.

ترامپ به همراه بایدن دو نامزد اصلی انتخابات آتی آمریکا هستند که آخرین مرحله آن قرار است در سوم نوامبر برگزار شود. به نظر می‌رسد این اظهارات کوهن تاثیر منفی در میزان مقبولیت رئیس‌جمهور کنونی آمریکا در میان جمعیت رنگین پوست و اقلیت این کشور داشته باشد.