حمله موشکی به روسیه توسط هواپیماهای ناتو دائماً شبیه سازی می‌شوند

 "سرگئی شایگو" وزیر دفاع فدراسیون روسیه در یک مصاحبه تلویزیونی اعلام کرد که هواپیمایی کشورهای عضو ناتو بطور منظم پروازهایی برای شبیه سازی حملات موشکی به خاک روسیه را انجام می دهند.

اخبار بین الملل- ژنرال شایگو شب گذشته در مصاحبه با شبکه تلویزیونی "راسیا-24" گفت: «مسئله‌ای که بیش از هر چیز می‌تواند نگران کننده باشد، این اقعیت است که اگر قبلاً این اقدامات برخی مواقع صورت می‌گرفت و عمدتاً پروازها شناسایی بود، ولی اکنون به مراتب بیشتر از گذشته شده و ما شاهد پروازهای منظم و با رویکرد آموزشی تعداد زیادی از هواپیماهای کشورهای عضو ناتو هستیم که در جریان آنها، حملات موشکی به خاک فدراسیون روسیه شبیه سازی می‌شود.»

وی از جمله این موارد به پروازهای اخیر بمب افکن ‌های راهبردی B52Hآمریکایی بر فراز دریای بالتیک اشاره کرد که دقیقاً بدین منظور صورت گرفتند.

وزیر دفاع روسیه همچنین در بخش دیگری از این مصاحبه اعلام کرد که تمامی  هواپیماهای جنگی روسی جدیدترین سیستم هدف قرار دادن هنگام بمباران که در سوریه مورد آزمایش قرار گرفته را دریافت خواهند کرد.

شایگو توضیح داد: «ما سیستم هدف گیری در زمان بمباران را به طور کامل و تا جای ممکن اصلاح و مدرنیزه  کرده‌ایم. این سیستم نه تنها کلیه آزمایشات را پشت سرگذاشته، بلکه در شرایط کاملاً جنگی، در سوریه نیز آزمایش شده است و در حال حاضر ما آن را تقریباً روی تمامی هواپیماهای نظامی خود که دارای سیستم بمب گذاری هستند، نصب کرده‌ایم.»

وی همچنین یادآور شد که آمادگی رزمی واقعی، بدون آزمایش در شرایط جنگی واقعی، غیرممکن است. آموزش نیروهای نظامی صرفاً بر روی تجهیزات آموزشی غیرممکن است و تجربه موفقیت در اقدامات نظامی، در شرایط واقعی میسر خواهد بود که در این زمینه انجام مانورهای نظامی منظم، نقش موثری در این زمینه دارد.