مقابله با یکجانبه گرایی آمریکا باعث اتحاد کشورهای مورد غضب استکبار جهانی می‌شود

 هان سونگ او، سفیر جمهوری دموکراتیک خلق کره شمالی در تهران با مجتبی ذوالنوری، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

اخبار سیاسیرئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ابتدای این دیدار به اهمیت گسترش و توسعه مناسبات دوستانه جمهوری اسلامی ایران و کره شمالی در حوزه های مختلف به ویژه روابط پارلمانی تاکید کرد و گفت: تقویت روابط پارلمانی دو کشور به ویژه گروه‌های دوستی پارلمانی موجب تحکیم و تقویت مناسبات دوستانه فیمابین و همکاری در حوزه های مختلف می‌شود.

وی همچنین افزود: مراودات سیاسی و اقتصادی ایران و کره شمالی در مسیر خوبی قرار دارد و مجلس شورای اسلامی بر گسترش و توسعه ارتباطات در عرصه های مختلف به ویژه پارلمانی تاکید می کند.

ذالنوری در بخش دیگری از سخنان خود ایجاد باشگاه اتحاد علیه تحریم ‌های ظالمانه آمریکا را پیشنهاد داد و گفت: مقابله با یکجانبه گرایی آمریکا از طریق باشگاه ضد تحریم باعث اتحاد کشورهای مورد غضب استکبار جهانی خواهد شد.

ذوالنوری همچنین تصریح کرد: بحران آفرینی آمریکا در منطقه و ایجاد تحریم های جدید علیه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری دموکراتیک خلق کره به کاهش تبادلات اقتصادی و تجاری فیمابین دامن زده است و ضرورت دارد از طرق مختلفی همچون تهاتر به تقویت روابط و تعاملات اقتصادی فیمابین پرداخت.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی نسبت به حادثه اخیر سیل و طوفان در کره شمالی واکنش نشان داد و به عنوان نماینده مجلس شورای اسلامی، با ملت دولت و پارلمان جمهوری دموکراتیک خلق کره ابراز همدردی نمود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان این دیدار افزود: اراده جمهوری اسلامی ایران گسترش روابط روابط همه جانبه بین دو کشور است و ظرفیت‌های بسیار خوبی برای توسعه روابط در حوزه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی وجود دارد که باید این ظرفیت ها فعال تر شوند.

هانگ سونگ او، سفیر جمهوری دموکراتیک خلق کره نیز با ابراز خرسندی از این دیدار و برشمردن اشتراکات سیاسی و اجتماعی دو کشور، خواستار بهره گیری از فرصت ها و ظرفیت های موجود در روابط فیمابین به ویژه روابط پارلمانی برای گسترش تعاملات و تبادلات شد و ابراز داشت:«سنگر ضدآمریکایی و تروریسم، حفظ رابطه بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری دموکراتیک خلق کره را فعال تر نموده است».

وی در ادامه تصریح کرد :توسعه همه جانبه مراودات با جمهوری اسلامی ایران در سیاست خارجی کره شمالی از اهمیت فراوانی برخوردار است.

سفیر جمهوری دموکراتیک خلق کره شمالی در ادامه، داشتن دشمن مشترک و رویکرد متحد را مدنظر قرار داد و بیان داشت: مسائل مختلف بین‌المللی و دشمنی دیرینه آمریکا با جمهوری اسلامی ایران و جمهوری دموکراتیک خلق کره ایجاب می‌کند تا با تعاملات و مناسبات فیمابین فعال و گسترده تر باشد.

هانگ سونگ او، تعاملات گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و کره شمالی را مهم دانست و ابراز داشت: تعامل و همکاری هیئت‌های پارلمانی می تواند به شناخت بیشتر دو کشور که لازمه گسترش فعالیت‌های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی است، کمک شایانی کند.