رد طرح الحاق دولت به کنوانسیون «تمپره» در کمیسیون بهداشت

زهرا شیخی سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی  در تشریح جزئیات نشست عصر امروز (سه‌‌شنبه 18 شهریور) این کمیسیون اظهار داشت: در نشست مدیرکل دارویی وزارت بهداشت، مهدی طغیانی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس، معاونان وزارت صمت، نماینده سازمان‌های بیمه سلامت، برنامه بودجه و بانک مرکزی حضور داشتند.

اخبار سیاسی- وی در توضیح بیشتر افزود: طرح تخصیص ارز با نرخ ترجیحی به کالاهای اساسی در دستور کار اول کمیسیون بهداشت و درمان قرار داشت که سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس توضیحاتی در این باره ارائه کرده و نمایندگان نظرات‌شان را در این باره مطرح کردند.

سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس با تاکید بر اینکه طرح تخصیص ارز با نرخ ترجیحی به کالاهای اساسی نیازمند بررسی بیشتری است تصریح کرد: دستگاه‌ها آمادگی لازم برای پاسخگویی به چرایی اجرای این طرح نداشتند، از طرف دیگر ایراداتی نظیر اینکه مکانیسم اجرای آن مشخص نیست وارد است لذا مقرر شد مجددا هفته آینده موضوع بررسی و بخش‌هایی از آن اصلاح شود.

وی با بیان اینکه در بخش دیگر جلسه امروز این کمیسیون لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون «تمپره» در مورد ارائه منابع مخابراتی برای کاهش بلا و عملیات امدادی بحث شد خاطرنشان کرد: فلاح جوشقانی معاون وزیر ارتباطات توضیحاتی در خصوص این طرح ارائه و عنوان کرد طرح الحاق دولت به کنوانسیون تمپره برای کمک کردن به ایران است.

سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتقادات اعضای کمیسیون به طرح الحاق دولت به کنوانسیون تمپره، گفت: نمایندگان معتقد بودن علت پیوستن ما به این کنوانسیون مشخص نبوده و واقعا چه دلیل قانع کننده‌ای برای آن وجود دارد؟ ضمن اینکه مشخص نیست برای این طرح نظر وزارت اطلاعات گرفته شده است یا خیر؟ در نهایت طرح مذکور در کمیسیون به رای گذاشته شد و با رای مخالف اکثریت نمایندگان رد شد.