تقویت ورزش، تقویت امنیت و ثبات کشور است

 صبح امروز (دوشنبه، 24 شهریورماه) جلسه ای با حضور سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی  نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، کریمی فیروزجائی عضو هیأت رئیسه، راستینه رئیس کمیته تربیت بدنی کمیسیون فرهنگی و فروردین رئیس فراکسیون ورزش مجلس و احمد دنیامالی نماینده بندرانزلی با حضور رؤسای فدراسیون‌های ورزشی و با موضوع رسیدگی به وضعیت ورزش کشور در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

اخبار سیاسی- قاضی زاده هاشمی در این جلسه توسعه ورزش همگانی، قهرمانی و حرفه ای را باعث سلامت جامعه دانست و گفت: همچنین ورزش می تواند امنیت ملی کشور را تقویت کند چرا که با وجود مشکلات اقتصادی و معیشتی امروز، ورزش است که می تواند به عنوان یک نقطه انگیزه بوده و با ایجاد حس رقابت، به عنوان عامل ثبات کشور تلقی شود.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: یکی از دلایل توسعه ورزش بعد از جنگ جهانی نیز این بود که برتری طلبی در عالم ورزش متجلی شده و خود به عنوان مانعی برای جنگ گرم باشد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی بر مردمی شدن ورزش تأکید کرد و افزود: مردمی شدن ورزش قطعا چالش هایی را به همراه دارد اما لازم است این تحولات عمیق ساختاری را صورت دهیم و ورزش را از سیاست زدگی دور کرده و مانع دخالت مستقیم دولت در آن شویم که تا کنون مانع عدالت در ورزش شده است.

احمد دنیامالی نیز در این جلسه با بیان اینکه مشکل ورزش صرفا به خاطر مسائل بین المللی نیست، گفت: نفوذ برخی افراد در ورزش کشور اصلی ترین موضوع است که باعث آسیب به این حوزه شده است.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی در ادامه با تأکید بر ضرورت تقویت دیپلماسی ورزشی عنوان کرد: این موضوع نیاز به حمایت بودجه ای مجلس دارد و پیش از آن باید ورزش را از شیوه اداره دولتی خارج کنیم.

کریمی فیروزجائی نیز تأکید کرد که علیرغم قرار داشتن موضوع اقتصاد در اولویت کار مجلس، مجلس یازدهم نسبت به موضوعات ورزشی حساس بوده و در زمان بررسی لایحه بودجه 1400 این مسأله را مورد توجه قرار می دهد.

راستینه نیز در این جلسه با تأکید بر ایجاد تحول در حوزه ورزش عنوان کرد: لازم است شیوه های مختلفی را برای افزایش بودجه حوزه ورزش بررسی کنیم که مجلس نیز در این حوزه حمایت های لازم را خواهد داشت.

رؤسای فدراسیون های ورزشی نیز در این جلسه به بیان مشکلات و مسائل فدراسیون های خود و ورزش کل کشور پرداخته و از مجلس برای قانونگذاری و اصلاح قوانین درخواست همکاری کرده و توجه نمایندگان به حوزه ورزش را در زمان بررسی لایحه بودجه 1400 خواستار شدند.