آمریکایی‌ها اعتقادی به قوانین بین المللی ندارند

 فواد ایزدی درباره نامه مجید تخت روانچی نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد به دبیرکل سازمان ملل متحد و شورای امنیت، در مورد تهدید‌های اخیر آمریکا علیه ایران، گفت: تهدیدات آمریکا مبنی بر حمله نظامی به ایران خلاف منشور سازمان ملل است.

او افزود: واشنگتن در سازمان ملل و شورای امنیت سازمان ملل عضویت دارد، بنابرابن باید بداند که در منشور سازمان ملل استفاده از زور بدون مجوز شورای امنیت منع شده است.

کارشناس مسائل آمریکا ادامه داد: ترامپ برای استفاده از زور و تهدید علیه ایران مجوزی از شورای امنیت را ندارد و تهدید اخیر دولت واشنگتن نقض قوانین بین الملل تلقی می‌شود، اما آمریکایی‌ها به قوانین بین المللی اعتقادی ندارند و عملکردشان نشان می‌دهد که بر اساس قانون جنگل عمل می‌کنند.

ایزدی ادامه داد: ارسال نامه از سوی آقای تخت روانچی به دبیرکل سازمان ملل و اعتراض به تهدید آمریکا، اقدام درستی است، لذا ایران باید به نقض قوانین بین الملل اعتراض کند.

او با اشاره به اینکه آیا اعتراض ایران به سازمان ملل، تاثیری در رویکرد آمریکا در استفاده از زور در قبال کشورها می‌گذارد، گفت: ارسال نامه و اعتراض به دولت آمریکا تاثیری در تغییر سبک سیاست خارجی واشنگتن نخواهد گذاشت.

 کارشناس مسائل آمریکا با بیان اینکه این اولین باری نیست که آمریکا ایران را تهدید می‌کند، گفت: اظهارات و اقدامات ترامپ اکنون بُعد انتخاباتی هم پیدا کرده است و  با توجه به اینکه ۵۰ روز دیگر تا انتخابات این کشور زمان باقی مانده  است، ترامپ سعی دارد خود را انسان مقتدری نشان دهد و این نوع لفاظی‌ها اکنون بُعد مضاعفی  به خود پیدا کرده است.