بررسی دقیق معاملات مالی؛ اهرم ترمز ترامپ

 مایکل کوهن، وکیل سابق دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه جدید خود اظهار کرد اهرم ترمز برای دونالد ترامپ، بررسی دقیق معاملات مالی اوست.

به دنبال انتشار اطلاعاتی درباره اظهارات مالی ترامپ در روزنامه نیویورک تایمز، کوهن در مصاحبه‌ای با یاهو نیوز گفت که بزرگترین ترس رئیس جمهور آمریکا پایان دادن به جریمه نقدی یا مجازات دیگر به دلیل اجتناب از پرداخت مالیات بر درآمد فدرال برای حدود یک دهه است.

وکیل سابق رئیس جمهور آمریکا تاکید کرد: با توجه به اقدامات ترامپ، بزرگترین ترس او این است که در نهایت با یک لایحه مالیاتی عظیم، مجازات‌های کلاهبرداری، جریمه‌های نقدی و احتمالاً حتی کلاهبرداری مالیاتی روبه‌رو خواهد شد.

او ادامه داد: سوابق مالی دونالد ترامپ به خوبی گویای عمق فساد و جنایات او است؛ هرچه بیشتر در این زمینه افشاگری شود، وجهه اصلی بیشتر نمایان می‌شود؛ تمام تلاش‌های او برای جلوگیری از این اتفاق است؛ و حالا ادعا‌های او پیرامون امور مالی ترامپ قبلا در جلسه دادرسی سال گذشته کمیته نظارت و اصلاحات مجلس آشکار شد، جلسه‌ای که طی آن کوهن ادعا کرد رئیس سابقش درباره درآمد خود برای اهداف مالیاتی دروغ گفته است.

کوهن همچنین ادعا کرد که ترامپ بر خلاف ادعایش تحت ممیزی آی آر اس نبوده و می‌تواند علی‌رغم اصرار دیرینه رئیس جمهور به بررسی پرونده‌ها، اظهارات مالیاتی خود را در همان جلسه علنی منتشر کند.

او در سال ۲۰۱۹ خواستار یک نسخه از حسابرسی‌های مالیاتی ترامپ از کمیته شد تا بتواند با استناد به آن‌ها، ادعاهایش را به مطبوعات اثبات کند، خواسته‌ای که هرگز برآورده نشد.

تحقیقات تایمز که آخر هفته منتشر شد، اجتناب رئیس جمهور از مالیات بر درآمد فدرال را فاش کرد و نشان داد که او در طول سال اول حضور خود در کاخ سفید فقط ۷۵۰ دلار مالیات فدرال، یعنی مبلغی کمتر از شهروندان معمولی آمریکایی پرداخت کرده است.

این در حالی است که ترامپ روز یکشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی، این اظهارات را کاملا جعلی خواند و مدعی شد سازمان امور مالیاتی با او بسیار بد رفتار می‌کند.