تاکید سفیر ایران برای حل مشکل رفت و آمد تجار و دانشجویان ایرانی به روسیه

کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه روز چهارشنبه نهم مهر با «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه دیدار و گفت و گو کرد. 

طرفین در این دیدار موضوعات مختلفی از جمله تحولات منطقه، اوضاع قره باغ، انتخابات آمریکا و همکاری های دو کشور در حوزه فرهنگی و برگزاری سومین نشست کمیته همکاری رسانه های دو کشور مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند. 

کاظم جلالی در این دیدار ضمن تشکر از مواضع روسیه در مقابله با یکجانبه گرایی های آمریکا و مسائل مربوط به ایران، به همکاری های دو کشور در زمینه تولید واکسن بیماری کووید -۱۹ اشاره و بر لزوم تلاش برای حل مشکل رفت و آمد تجار و دانشجویان ایرانی به روسیه تاکید کرد.

ماریا زاخارروا نیز در این دیدار با استقبال از برگزاری سومین نشست کمیته همکاری های رسانه ای ایران و روسیه بر ضرورت ارتباط مستمر و نزدیکتر رسانه های دو کشور تاکید کرد.

کاظم جلالی ۲۰ شهریور ماه در رشته توئیتی با اشاره به رایزنی‌هایش با مقامات روس عنوان کرد: مقامات روسیه ابراز امیدواری کردند با پایدار شدن شرایط شیوع کرونا و کسب آمادگی‌های لازم از سوی دانشگاه‌های روسیه، مشکل ورود تجار و دانشجویان ایرانی در آینده نزدیک مرتفع شود.