رفع تصرفات اراضی ملی در سیستان و بلوچستان از رشد مطلوبی برخوردار است

سرهنگ محمد کوچکزائی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان اظهار داشت: زمین‌خواری از طریق تصاحب و تملک اراضی از طریق جعل اسناد ملی یا اسناد هویتی، نشانه‌گذاری‌های خودساخته، تصاحب املاک بلاصاحب، تجاوز به حریم اراضی دولتی انجام می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی سیستان و بلوچستان گفت: شهرستان‌های ایرانشهر، چابهار و زاهدان از کانون‌های اصلی ارتکاب به زمین‌خواری محسوب شده‌اند.

وی افزود: با تعامل مناسب با عوامل قضایی در این شهرستانها با قاطعیت و برابر ضوابط با عوامل انفرادی و باندی زمین‌خواری برخورد می‎شود و برابر مصوبات کمیته حفاظت از اراضی ملی در سال 93، بیش از بیست هزار هکتار اراضی ملی و انفال رفع تصرف شده است.

سرهنگ  کوچکزائی تصریح کرد: یگان حفاظت منابع طبیعی سیستان و بلوچستان با همکاری قوه قضاییه، فرمانداری ها و نیروی انتظامی استان این رفع تصرفات را با هدف حفاظت از اراضی ملی انجام داده است.

وی با بیان اینکه شهرستان های ایرانشهر، دلگان، چابهار، قصرقند و زاهدان در این مدت بیشترین رفع تصرفات زمین های ملی استان را به خود اختصاص دادند گفت: سال گذشته 13 متهم در رابطه با پرونده زمین خواری در سیستان و بلوچستان دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند که شاخص ترین رفع تصرف پارسال مربوط به دشت سمسور شهرستان ایرانشهر با هزار و 300 هکتار بوده است.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی سیستان و بلوچستان گفت: رفع تصرفات سال 94 استان نسبت به سال قبل آن با حدود چهار هزار و 300 هکتار از رشد مطلوبی برخودار بوده است.

سرهنگ کوچکزائی خاطر نشان کرد: یگان حفاظت منابع طبیعی سیستان و بلوچستان با همکاری سایر نهادها رفع تصرف را با جدیت در استان ادامه خواهد داد