ارائه خدمات رایگان به 30 هزار نفر

سردار محمد مارانی در گفت و گو با خبرنگار بهداشت و سلامت ، در خصوص سی امین بیمارستان صحرایی سپاه اظهار داشت: بیمارستان صحرایی شهید شوشتری که همزمان با رزمایش امنیتی پیامبر اعظم(ص) 24 فرودین ماه در منطقه اسفندک شهرستان سراوان بر پا شده بود با ارائه خدمات رایگان به 31 هزار و 891 نفر به کار خود پایان داد.

وی ادامه داد: از این تعداد حدود 23 نفر جهت ادامه درمان و اعمال جراحی به مراکز درمانی تخصصی و فوق تخصصی مرکز استان( بیمارستان نبی اکرم(ص)) ارجاع داده شدند.
فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق کشور با بیان اینکه در مدت یک هفته 95 نفر در این بیمارستان مورد عمل جراحی قرار گرفتند، افزود: در این بیمارستان 12 پزشک متخصص، 36 کادر پیراپزشکی ، 5 پزشک عمومی، 3 دندانپزشک و 29 کادر پشتیبانی و امدادی که در مجموع 85 نفر بودند خدمات رسانی می کردند. 
سردار مارانی با بیان اینکه پزشکان این بیمارستان از مرکز بهداری شمال شرق سپاه کشور(مشهد) به استان اعزام شده بودند، یادآور شد: این بیمارستان به همت بهداری قرارگاه قدس جنوب شرق کشور بر پا شده بود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون 30 بیمارستان صحرایی در سیستان و بلوچستان به بهره‌برداری رسیده ‌که به بیش از یک میلیون و 230 هزار نفر در این بیمارستان‌ها خدمات‌رسانی شده است، تصریح کرد: در نظر داریم تا پایان سال 95 تعداد 13 بیمارستان صحرایی دیگر در جنوب‌شرق راه‌اندازی کنیم.