ایجاد حساب بانکی برای 2 فرزند معلم خاشی

ماجرا از آنجایی شروع شد که دانش آموزان در گوشه ای از حیاط مدرسه غرق در بازی خود بودند که ناگهان وزیدن گرد بادی باعث تخریب دیوار نم کشیده مدرسه می شود، دیواری که قرار بود بر سر تعدادی از دانش آموزان روستا آوار شود وآنان را به کام مرگ بکشاند حالا با فداکاری دو معلم به نام های حمید رضا گنگوزهی وعبدالرئوف شهنوازی باعث نجات دانش آموزان شد اما اجل مهلت نداد وحمید رضا را راهی آسمان کرد.

حمیدرضا معلمی بود که درواپسین ساعات عمرش با اقدامی جهادی درس ایثار، از خود گذشتگی وشجاعت را به دانش آموزان هدیه کرد به راستی که صبوری، متانت، اخلاق وگذشت از جمله ویژگی های ممتاز این معلم خاشی بود.

حمیدرضا معلمی شرکتی بود که به صورت روز مزد درآموزش وپرورش مشغول به تدریس بود وهم اکنون یسنا وعسل دو کودک چهار ویک ساله به یادگار از او مانده اند.

ایجاد حساب بانکی برای 2 فرزند معلم فداکار

در این رابطه مدیر آموزش و پرورش شهرستان خاش در گفت و گو تلفنی با خبرنگار دادمردان اظهار داشت: از آنجایی که نجات جان دانش آموزان توسط این معلم فداکار و جانسوز یک اقدام و حرکت ملی بود وزیر آموزش و پرورش  برای تسلی دادن خانواده این بزرگوار به  این شهرستان سفر کردند.

 قاسم کوچکزایی ادامه داد: عل فانی در دیدار با خانواده  گنگوزایی به یکی از خواسته های خانواده این بزرگوار که استخدام همسر وی در آموزش و پرورش بود موافقت  و قول جذب وی را از اول مهرسال جاری در آموزش و پرورش داد.

وی افزود: ایجاد حساب بانکی برای فرزندان این معلم فداکار یکی دیگر از برنامه های آموزش و پرورش است به طوری که تا آنها بزرگ شوند ماهانه مبلغی به حساب هر دویشان واریز می شود.

وی درادامه بیان کرد:یکی از دیگر اقدامات که از طریق قرارگاه قدس سپاه استان صورت گرفت پرداخت هزینه های درمانی فرزند این معلم خاشی است که مبتلا به بیماری سندروم دان است.

کوچکزایی خاطر نشان کرد: آستان قدس رضوی و مجمع خیرین امام علی(ع) پس از این اقدام سپاه پاسداران، به این فکر افتاد تا به پاس حرکت جهادی وارزشمند این معلم فداکار خانه ای برای فرزندانش خریداری کنند تا از بارمشکلاتی که بر دوششان است کمی کاسته شود.

حمیدرضا گنگوزهی نمونه بارز یک معلم فداکار و نمونه بود

به گزارش تفتان ما، علی اصغر فانی در مراسم بزرگداشت حمیدرضا گنگوزهی که در مسجد جامع گزو خاش برگزار شد، با بیان اینکه حمیدرضا گنگوزهی نمونه بارز یک معلم فداکار و نمونه بود، اظهار کرد: این فداکاری و ایثار برای همیشه در اذهان مردم دنیا جاودانه خواهد شد و همه ای ایران و خصوصاً قشر فرهنگی به این معلم بزرگ افتخار میکنند.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: معلمان ایران اسلامی بارها و بارها در طول تاریخ پرشکوه ایران ایثارگری و از خودگذشتگی های زیادی را به ثبت رسانده اند و ادامه این جریان ها نشان دهنده روحیه جهادی و فداکاری آنان است.

وی در ادامه با بیان اینکه گنگوزهی برای نظام آموزشی کشور مایه افتخار و سربلندی است، افزود:  معلمان فداکار ایران اسلامی همیشه جهادگونه در راه پیشبرد نظام آموزشی کشور مشغول هستند و حتی برای حفظ آیندگان و دانش آموزانشان جان خود را هدیه می دهند.

وی با بیان اینکه خدمت در نظام تعلیم و تربیت بر مبنای آموختن جهت زیستن و آموختن برای دیگران زیستن استور است، گفت: امروز ما افتخار میکنیم از بدنه معلمان و قشر عظیم فرهنگی اهمیت و ارزش ایثارگری و جان فشانی متجلی شده است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به مجروح شدن عبدالرئوف شهنوازی معلم فداکار دیگر، خاطرنشان کرد: برای گنگوزهی آرزوی درجات بلند رحمت و مغفرت و برای شهنوازی همکار دیگرمان آرزوی موفقیت و سلامتی داریم و ان شاالله در سنگر تعلیم، تربیت و خدمت به وظیفه خود به نحو احسنت عمل کند

علی اصغر فانی این اقدام فداکارانه معلمان خاشی برای نجات جان دانش آموزان مدرسه را امری جهادی وجاودانه خطاب کرد و گفت: ارزش این حرکت جهادی تا همیشه در تاریخ به یادگار حک خواهد شد وما به خود می بالیم که هنوزهم افرادی شجاع همچون حمید رضا کنگوزهی هستند که با فداکاری وگذشت از جان خویش برای کشور وجامعه عزت آفرینی می کنند.