یک باب واحد آموزشی ۶ کلاسه توسط خیر نیکوکار در شهرستان هیرمند افتتاح شد

مراسم افتتاحیه یک باب واحد آموزشی که توسط خیر نیکوکار وکیلی راد در روستای قجر بارانی شهرستان هیرمند  با حضور فرماندار، مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان و مدیران ادارات برگزار شد.

در این مراسم حمید سارانی رئیس آموزش و پرورش شهرستان هیرمند گفت: با توجه به محرومیت در منطقه سیستان به خصوص در شهرستان هیرمند در سال های اخیر خیرین نگاه ویژهای به این منطقه داشته اند و در همین خصوص جا دارد تقدیر و تشکر ویژه ای از خیرین مدرسه ساز شود.

وی افزود: در اسلام به توسعه علم همواره تاکیدات فراوانی شده است و لذا خیرینی که زکات خود را در راه گسترش علم می دهند در این دنیا و آخرت مورد عنایت خداوند قرار می گیرند.

سارانی بیان داشت: با توجه به اهمیت مدارس در مناطق محروم میطلبد که در نگاه اول دانش آموزان از این آموزشگاه ها به نحو احسنت استفاده کرده و در حفظ و نگهداری آن کوشا باشند تا بتوانند نسل های بعدی نیز از این نعمت بهره مند شوند.

 علیرضا راشکی مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان نیز در این مراسم خاطر نشان کرد: مدرسه اقدس حجازی دارای 6 باب کلاس درس است که در روستای محروم قجر بارانی توسط خیر نیکوکار وکیلی راد مورد بهره برداری قرار گرفته است.

وی بیان داشت: این واحد آموزشی با مساحت دو هزار متر مربع و با زیر بنای 310 متر مربع احداث گردیده است که در مقطع ابتدایی مورد استفاده قرار خواهد گرفت و همچنین این آموزشگاه از کلاس درس هوشمند بهره مند می باشد.

راشکی ابراز امیدواری کرد با ساخت این مدارس توسط خیرین گوشه‌ای از محرومیت‌های فضاهای آموزشی استان سیستان و بلوچستان برطرف شود تا فاصله‌ی این استان با سرانه‌ی متوسط کشوری در موضوع تأمین فضاهای آموزشی روز به روز کم‌تر شود و شاهد حضور کودکان بازمانده از تحصیل بیش‌تری در کلاس‌های درس باشیم.