هزینه چاپ در سیستان و بلوچستان بالاست

به نقل از زاهدانه، 14 تیرماه هر سال مصادف با روز قلم نامگذاری شده است؛ قلمی که خداوند در قرآن به آن سوگند یاد کرد و فرمود:«ن والقلم و ما یسطرون».

در دنیای پر رمز و راز نویسندگان همان هایی که قداست قلم را بدون هیچ چشم داشتی حفظ کردند اسراری نهفته است که شاید شنیدن داستان تکراری آن هایی که بی مهری ها و نبود نگاهی درست نتوانسته سطری نو را بر دفترشان بنشاند، دردی را دوا نکند اما روزی به نام قلم بهانه ای است برای یادآوری این که هنوز هستند.

در این روز خبرنگار زاهدانه بر آن شد تا به سراغ رزمنده ای از دوران هشت سال دفاع مقدس برود که تاکنون کتاب های زیادی در وصف آن روزها به یادگار ثبت کرده است. فردی که قلم همنشین او برای یادآوری روزهایی ست که جوانان این مرز و بوم در مقابل ایادی استکبار سینه سپر کرده و تا پای جان از آرمان ها و ارزش های ولایی مملکت خود دفاع کردند از اینرو هرآنچه در خاطرش می گذرد را به قلم آورده تا ارزش های انقلابی نسل به نسل در یادها بماند نه اینکه با مرور زمان در گنجینه فراموشی به یادها سپرده شود.

غلامحسین زرگر جانباز و مصدوم شیمیایی 47 درصدی و نویسنده کتاب های دوران هشت سال دفاع مقدس در سیستان وبلوچستان است که از سال 1383 پا به عرصه نویسندگی گذاشته وهم اکنون بعنوان معاون اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سیستان وبلوچستان مشغول به خدمت رسانی می باشد.

وی که تاکنون 14 کتاب پیرامون دفاع مقدس منتشر کرده است، به خبرنگار زاهدانه گفت: تمامی این کتاب ها شامل زندگینامه و خاطرات رزمندگان در دوران هشت سال دفاع مقدس است تا با خواندن آن ها خاطرات آن روزها در یادها به یادگار بماند.

زرگر در پاسخ به سوال خبرنگارما مبنی بر عمده مشکلات نویسندگان و اهالی قلم در این خطه از کشور بیان کرد: عدم حمایت مسئولین ذیربط و هزینه بالای چاپ کتاب ها در استان نسبت به سایر نقاط کشور از جمله مشکلات اهالی قلم در سیستان وبلوچستان است که می طلبد مسئولین حمایت ویژه ای به این موضوع مهم داشته باشند تا مشکلات سد راه نویسندگان از بین برود.

وی از جمله راهکارهای ایجاد انگیزه برای خرید و خواندن کتاب را توزیع مناسب آن عنوان کرد و ادامه داد: اگر قیمت و توزیع کتابها متناسب باشد یا در فروش آن ها تخفیف قائل شود زمینه ایجاد انگیزه در افراد برای خواندن کتاب دو چندان خواهد شد.

گفتنی است«جایزه برای اسارت یل سیستانی» یکی از آثار مکتوب این نویسنده در حوزه تبیین نقش ارتش جمهوری اسلامی ایران در دوران 8 سال دفاع‌مقدس‌ به شمار می آید.

همچنین «از سربازی به سرداری»، «یک لحظه شوکه شدم»،«جنایات وحشیانه چقدر؟»، «قهرمان بلوچستان»، «دیده‌ بیدار عشق»، «زندگی‌نامه فرماندهان، امیران و شهدای ارتش سیستان و غیورمردان 88» و «رقص در میدان مین» از دیگر آثار مکتوب وی در طی این سال ها می باشد.