رونمایی از فیش حقوقی استاندار سیستان و بلوچستان

سیدعلی ضیاء چهارشنبه ۱۲ آبان، در سومین روز از اجرای برنامه صبحگاهی شبکه یک، نخستین پلاتو خود را به موضوع مهربانی اختصاص داد و گفت: اگر مهربانی بدون قید و شرط را در جهانمان گسترده کنیم، قطعا عشق و مهربانی به ما هم خواهد رسید.

او پس از بخش طنز مرور اخبار روز ایران، میزبان علی اوسط هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان شد سیاستمداری که درباره تعداد فرزندانش و شرایط آنها توضیح داد: سه تا پسر دارم که یکی در بازار کار می کند، دیگری دانشجوی کارشناسی ارشد حقوق است و سومی در یک فروشگاه بزرگ کار می کند.

7 میلیون و ۶۰۰ هزار تومان؛ حقوق آقای استاندار

وی در پاسخ به ضیاء درباره مبلغ حقوق خود، توضیح داد: از آنجایی که من از مزیت جانبازی و ایثارگری استفاده می کنم، حقوق من هفت میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است که در نهایت با سه میلیون اضافه کار و حق ماموریت و حق جلسه، نزدیک به ۱۱ میلیون تومان می شود البته این را بگویم که اگر خانواده من بخواهند به من سر بزنند، باید یکی دو میلیون تومان هزینه صرف رفت و آمد آنها شود.

اوسط هاشمی درباره سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: این استان وسیع ترین استان کشور با ۱۸۷ هزار کیلومتر مساحت است به نحوی که شمالی ترین و جنوبی ترین نقطه این استان ۱۲۰۰ کیلومتر با یکدیگر فاصله دارند؛ یعنی حدفاصل قزوین تا مشهد، این مسافت بخش بسیاری از انرژی ما را می گیرد و این استان با وجود برخورداری از سرمایه های ارزشمند، از نظر تاریخی از عقب ماندگی عجیبی برخوردار است.

برداشت ۵۰۰ میلیون دلار بلاعوض از صندوق توسعه

وی افزود: البته امروز استان سیستان و بلوچستان بسیار متفاوت از گذشته است، به ویژه که من حرفهای مردم را می شنوم، باید منتظر نتایج آنچه در دست اقدام است باشیم، قرار است ۴۶ هزار متر از اراضی آبیاری تحت فشار می شود و ما برای بهبود اوضاع این استان، از صندوق توسعه ۵۰۰ میلیون دلار بلاعوض برداشت کرده ایم.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه ۳۰۰ میلیون متر مکعب آب به خاطر بادهای ۱۵۰ روزه در این استان از بین می رود، تصریح کرد: ان شاءالله در پایان امسال ما ۱۰ هزار از این اراضی را در خدمت مردم خواهیم گذاشت که این مشکل بیکاری را برطرف می کند همچنین کارخانه آنتیموان در سفیدآب سیستان به بهره برداری رسید. ضمن اینکه کلنگ کارخانه لاستیک زنی را زده ایم که وزیر صنعت و معدن قول داده سه ساله به بهره برداری برسد و خوشبختانه امروز در مسیر توسعه روابط و باز شدن قفل ها قرار گرفتیم.

تا فروردین ۹۶ مشعل گاز در زاهدان روشن خواهد شد

وی در پاسخ به ضیاء درباره تلاش برای رفع مشکل گاز زاهدان، اظهار کرد: اکنون تمام کشور گاز دارند و ما جشن اتمام گازرسانی به روستاها را می گیریم و آرزوی دو دهه ای مردم زاهدان نیز داشتن گاز است، دولت ۶ هزار میلیارد دلار از بودجه شرایط سخت خود را برای گاز رسانی به زاهدان در نظر گرفته است و حداکثر تا فروردین ۹۶ مشعل گاز در زاهدان روشن خواهد شد.

هاشمی یادآور شد: اگر رییس جمهور افتخار دهد کلنگ گازکشی ایران زمین به چابهار را نیز در فروردین به زمین خواهیم زد. کشتیرانی بین چابهار تا عمان را راه اندازی می کنیم. اولین فروند از هواپیمایی تفتان ایر که متعلق به سیستان و بلوچستان است، در حال پرواز است و مهمانداران ملبس به لباس بلوچی هستند.

استاندار سیستان و بلوچستان در ادامه گفتگو با ضیاء بیان کرد: چندین هتل ۵ ستاره در استان آماده بهره برداری هستند و به برکت برجام امروز نگاه به سیستان و بلوچستان از سوی سفارت ها هم تغییر کرده، قبلا به عنوان استان پرخطر شناخته می شد و امروز امن ترین استان است و ما قصد داریم شعار سیستان و بلوچستان مقصدی ناشناخته برای گردشگران را عملی کنیم.

بهره برداری از بندر هشت و نیم میلیون تنی شهید بهشتی در پایان ۹۵

وی در پایان گفت: در بندر چابهار از سال ۶۲ به اقتضای دفاع و فرار از تهدیدات تنگه هرمز، دو و نیم میلیون تن ظرفیت ایجاد شده بود که بدون استفاده مانده بود اما مثلث ایران، هند، افغانستان و... بهره برداری از بندر هشت و نیم میلیون تنی شهید بهشتی را در پایان امسال جشن خواهیم گرفت.