درآمد300 میلیونی از زنبورداری

میرزا رئیسی  اظهار داشت: 12سال پیش با 5کندو عسل کار خود را در زمینه پرورش زنبور عسل آغاز کردم و در آن زمان در هر سال 2میلیون تومان برداشت عسل داشتم.

وی ادامه داد: درحال حاضر 30کندو عسل دارم و سالانه 650کیلوگرم از آنها عسل برداشت می کنم که درآمدی بالغ بر 300میلیارد ریال برایم در بر دارد.
این کار آفرین با بیان اینکه 6میلیون تومان از بسیج سازندگی استان تسهیلات 4درصد دریافت کرده ام، اظهار کرد: متاسفانه میزان تسهیلات بسیار کم و بازپرداخت ماهانه آن بالا است  که امیدوارم در این خصوص چاره اندیشی شود.

 

این کارآفرین 47 ساله در رابطه با دیگر مشکلات کار زنبور داری گفت: بنده و دیگر نیروی فعالی در زمینه زنبور داری فاقد بیمه هستیم و نیاز است برای بیمه شدن ما از سوی مسئولان همکاری لازم صورت پذیرد.
رئیسی خاطر نشان کرد: نبود کارگاه بسته بندی از دیگر مشکلات بخش زنبور عسل است و نیاز است این کارگاه در استان فعال شود تا عسل ها به صورت آزاد و در بطریهای مختلف به فروش نرسد.
وی در پایان خواهان حمایت بیشتر مسئولان از عرصه های اقتصاد مقاومتی شد و گفت: جوانان بیکار می توانند با ورود به این عرصه برای خانواده خود در آمد زایی کنند و در این راستا به اطرافیان خودسفارش لازم را انجام می دهم.