ظرفیت های گردشگری یکی از محورهای مهم توسعه سواحل زیبای مکران است

سعید شیرکوند روز سه شنبه در پنل فرصت های سرمایه گذاری گردشگری، محیط زیست و اکوتوریسم دریایی همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری سواحل مکران در چابهار اظهار داشت: چابهار و کنارک با تاریخ غنی چند هزار ساله، سرشار از جاذبه های طبیعی هستند که مسئولان باید برنامه ریزی لازم را برای ایجاد زیرساخت های گردشگری در این مناطق داشته باشند تا موجب جذب گردشگر داخلی و خارجی شود.

وی افزود: صنعت گردشگری در توسعه اقتصاد محلی، اقتصاد خرد و ایجاد اشتغال مستقیم و غیر مستقیم تاثیر فراوانی دارد.

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست کشور نیز در این نشست با تشریح محیط زیست پایدار در سواحل مکران اظهار داشت: تمام این سواحل باید به صورت کارشناسی و تخصصی از نظر زیست محیطی مورد رسیدگی قرار گیرد تا سرمایه گذاران بدون دغدغه ایجاد آلودگی به فعالیت بپردازند.

پروین فرشچی افزود: تمام صنایع بزرگ و کوچک برای ارائه فعالیت در سواحل مکران پیش از هرگونه اقدام باید مجوزهای زیست محیطی را اخذ کنند تا ساکنان محلی و طبیعت دچار آسیب نشوند.

به گزارش ایرنا در این پنل فرصت های سرمایه گذاری در زمینه گردشگری، محیط زیست و اکوتوریسم دریایی سواحل مکران و استان سیستان وبلوچستان تشریح شد.

در حاشیه همایش فرصت های سرمایه گذاری در سواحل مکران پنل های تخصصی با موضوع تامین مالی و جذب سرمایه گذاری، نفت و گاز، نیرو (آب و برق)، سرمایه گذاری در منطقه آزاد چابهار، صنایع و معادن، فرصت های سرمایه گذاری گردشگری، محیط زیست و اکوتوریسم دریایی، پتروشیمی، شیلات و کشاورزی، حمل و نقل، بنادر و شهرسازی برگزار شد.

در این پنل ها علاوه بر تبیین سیاست های بخشی، پروژه ها و فرصت های سرمایه گذاری توسط صاحبان پروژه ها معرفی شد و توانست فرصتی را برای برقراری ارتباط و کسب اطلاعات بیشتر برای سرمایه گذاران و علاقه مندان به وجود آورد.

در این پنل ها امکان پرسش و پاسخ و کسب اطلاعات میان مسئولان، صاحبان پروژه ها و سرمایه گذاران فراهم شد.

همایش 2 روزه بین المللی معرفی فرصت های سرمایه گذاری و توسعه پایدار سواحل مکران که از دیروز/دوشنبه/ با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری، وزرای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و راه و شهرسازی، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی و دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور در چابهار آغاز شده است امروز /سه شنبه/ نیز ادامه خواهد داشت.

شهرستان چابهار از توابع استان سیستان و بلوچستان در همسایگی کشور پاکستان و ساحل دریای عمان واقع شده و ظرفیت ها و توانمندی های زیادی در بخش اقتصادی دارد که در صورت شکوفایی آنها می تواند حوزه جنوب شرق کشور را متحول کند.

شهر زیبای چابهار واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از 2 شهر به نام های چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، شش دهستان و 438 روستا تشکیل شده است.