آمار بیکاری در کشور تأسف‌بار است

 محمدرضا رضایی بعد از ظهر شنبه در نخستین جلسه شورای اداری شهرستان جهرم خواستار تلاش مضاعف بیشتر مسئولان در راستای رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی شد و اظهار داشت: جای تأسف دارد که در کشوری با نیروهای جوان و متخصص نرخ آمار بیکاری آن بالا باشد و بیش از ۶۰ درصد کارگاه‌های صنعتی ما یا تعطیل است یا به‌صورت تک‌نوبت کار می‌کنند که باید در سال اقدام و عمل کار بزرگی انجام دهیم.

وی افزود: دیگر نمی‌شود به بهانه تحریم کشور را معطل گذاشت و نباید مسائل اقتصادی را به تحریم‌ها گره زد و امروز بزرگ‌ترین مشکل کشور تصمیمات نادرست در حوزه اقتصادی است که باید مجلس با تصویب قانون‌های کارآمد و به‌روز و دولت با اجرای سریع و دقیق قوانین، کشور را به سمت بالندگی اقتصادی هدایت کنند.

وی خواستار انجام کار با بازده بالا در جامعه شد و اظهارداشت: باید سعی شود در این سال از تعداد جلسات خود بکاهیم و کارها را اجرایی و جلسات را عملیاتی کنیم چراکه دیگر شعاری برای سردادن نداریم و در حوزه اقتصادی آنچه باید گفته می‌شد رهبر معظم انقلاب در ابتدای سال بیان کردند.

نماینده جهرم با انتقاد از ورود بیش‌ ازحد کالای قاچاق به کشور بیان داشت: قاچاق یعنی بیکاری کارجویان ایرانی که باید نظارت دولت بیش‌ از پیش باشد و برخوردهای بازدارنده انجام شود و میزان جریمه‌ها در حد تخلف و ضربه‌ای که به اقتصاد کشور می‌زند باشد.

وی به فرهنگ‌سازی در جامعه برای خرید کالای ایرانی اشاره کرد و بیان داشت: البته تولیدکنندگان داخلی نیز باید کالایی درخور کشور ارائه دهند تا مردم از خرید خود راضی باشند.

رضایی در پایان در مورد مشکلات خشکسالی در جهرم نیز گفت: شکی نیست که باید با کسانی که چاه غیرمجاز حفر می‌کنند برخورد قانونی شود اما لازم است در این مسئله تامل کنیم با فردی که برخورد می‌شود دارای چه جایگاهی است که اگر متخلف غنی باشد برخورد ما غیرقابل ‌انعطاف و اگر از قشر ضعیف جامعه بود برخورد را تشدید نکنیم.