پایان فیلمبرداری «دنیای ژوراسیک»

فیلم سینمایی «دنیای ژوراسیک:قلمرو» مرحله پیش تولید خود را بیش از ۱۸ ماه قبل، زمانی که هنوز ویروس کرونا شایع نشده بود، آغاز کرد.

ساخت این پروژه ۱۶۵ میلیون دلاری کمپانی یونیورسال بعد از یک فیلمبرداری بی سابقه به تازگی در استودیو پاینوود انگلستان به پایان رسیده است. در طی ساخت این پروژه ۴۰ هزار تست کرونا از عوامل صورت گرفته و میلیون‌ها دلار نیز برای رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و قرنطینه عوامل برای چند ماه، از سوی استودیو خرج شده است.

کالین ترورو، کارگردان این فیلم می‌گوید: «مطمئن نیستم می‌توانم تلاش‌ها را با کلمات ادا کنم. تیم بازیگری و عوامل ما انعطاف پذیر بود و با شرایط وقف داده شد. تمامی تهیه کننده‌ها و سازنده‌ها تمام ساعات تلاش می‌کردند تا این فیلم به بهترین شکل ممکن به پایان برسد.»

سم نیل، لارا درن، جف گلدبلون و کریس پرت بازیگران اصلی این فیلم سینمایی هستند و اعضای جدیدی نیز به این تیم اضافه شده اند.

همانطور که در تابستان اعلام شد، فیلم «قلمرو» از اولین پروژه‌هایی بود که بعد از آنکه کرونا همه چیز را تعطیل کرد و باعث مختل شدن این صنعت شد، به مرحله از سرگیری تولید رسید. یونیورسال برای اعمال تمامی ملزومات بهداشتی یک مرکز پزشکی خصوصی را به خدمت گرفت. ددلاین گزارش داده است که بیش از ۴۰ هزار تست کووید ۱۹ از عوامل این فیلم گرفته شده که حدود ۲۵ درصد آن‌ها (۱۰۰ مورد) مثبت شده است.

استودیو یک منطقه سبز را برای فیلمبرداری عوامل مشخص کرده بودند و تمامی آن‌ها نیز ملزم به انجام آزمایش دمای بدن به صورت روزانه بودند. گفته می‌شود که یونیورسال به تنهایی برای رعایت الزامات بهداشتی ۶ الی ۸ میلیون دلار خرج کرده است.