شاهد احمدلو: سینما جای جنگ نیست باید ایستادگی کرد

شاهد احمدلو، کارگردان،  در پاسخ به این سوال که چقدر و چرا شرایط فیلمسازی با توجه با سال‌های نسبتا دورتر دشوار شده با توجه به اینکه امکانات بیشتری بوجود آمده است، بیان کرد: بخش عمده این است که خودمان برای خودمان کار را سخت کردیم، چون شاید خصوصیات و اخلاقیات اکثریت تغییر کرده در حد تغییراتی که در دنیا صورت گرفته است، ولی باید بدانیم گاهی اوقات جواب معکوس می‌دهد و به حواشی و اتفاقات زردی تبدیل می‌شود که تاثیرات منفی در روند شکل گیری فیلمسازی در سینمای ایران خواهد داشت. پس آدم‌ها باعث این جریان می‌شوند.

او ادامه داد: اینکه چرا موفقیت دهه شصت و هفتاد را الان نداریم و انگار برای گذارن زندگی و درآمدزایی در سینما هستیم در صورتی که شبکه‌های مجازی و فضای اینترنتی در اختیارمان قرار گرفته و سروصدا‌ها بیشتر شده است، به خاطر کم شدن بخش عمده‌ای از عشق، صداقت، نجابت، اصول ساخت یک فیلم و ... است. اینکه چه باید کرد در چند جمله نمی‌گنجند، ولی به طور قطع باید از خودمان شروع کنیم.

احمدلو در پاسخ به این سوال که تا چه حد تلاش کرده درست‌ترین کار را انجام دهد، اظهار کرد: هر آدمی کارنامه مشخصی دارد و با مرور آن می‌توان فهمید در چه مسیری گام برداشته است و با چه نوع اخلاقیات رویکردی فیلم می‌سازد.

او با اشاره به اینکه برای رسیدن به هدف در سینمای ایران نباید جنگید، گفت: برای کار کردن در سینما جنگی وجود ندارد، ولی باید ایستادگی کرد، اینجا ما رقابتی می‌بینیم که اساس خودش را دارد و باید با تحصیلات، پشتکار، اراده، صبر و... پیش رفت تا آن اتفاق خوب مورد نظر، در زمان خودش رخ دهد پس ما فقط باید تلاش خودمان را بکنیم و البته شاید یک سری حقوق هم ممکن است این وسط پایمال شود.

احمدلو درباره جدیدترین فعالیت‌های خود در حوزه کارگردانی و بازیگری گفت: دو فیلم سینمایی «مشمشه» و «مورچه خوار» به تهیه کنندگی علی یاور و کیان باباییان اکران نشده دارم. به جز این اخیرا در فیلم «سیاه باز» ساخته حمید همتی و تهیه کنندگی علی قائم مقامی به ایفای یکی از نقش‌های اصلی پرداختم که فکر می‌کنم فیلم خوبی شده است و به شخصه تمام تلاشم را کردم تا بتوانیم در عرصه بازیگری گام درستی برداشته باشم.

وی افزود: «مشمشه» که اخیرا مرجان طلایی جشنواره بیگور اسپانیا را برد اواخر آذر توسط پلتفرم ویدیویی آپرا به مدیریت رامین موسوی به صورت آنلاین اکران می‌شود. برای «مورچه خوار» هم منتظریم سرنوشت سالن‌های سینما مشخص شود تا بتوانیم اکران کنیم.