«یکی بود یکی نبود» روی آنتن رادیو جوان

مجتبی حسنی تهیه‌کننده، درباره  برنامه «یکی بود یکی نبود»گفت: «یکی بود یکی نبود» یک دورهمی رادیویی و جَوان پسند است که با جَوان‌های دهه هفتادی و هشتادی، گفتگو می‌کند و هدف اصلی آن پیرامون جوان‌های بسیجی ا‌ست که در مسیر انقلاب و میهن به شهادت رسیده‌اند یا در روز‌های اخیر با همان روحیه، برای مبارزه با ویروس کرونا و نجات جان هم‌وطنان تلاش می‌کنند.

وی درباره نگاه و رویکرد این برنامه بیان کرد: با گذشت چهار دهه از ظهور فرهنگ و تفکر بسیجی و پدیدار شدن بسیج مستضعفین در ایران اسلامی به ویژه حضور جوان‌ها، نقش آفرینی‌های بزرگ و سرنوشت ساز این سازمان مردمی پر رنگ‌تر شده‌است. ما در «یکی بود یکی نبود» می‌کوشیم نقش تفکر بسیجی از دیروز و در امتداد دفاع مقدس، و امروز فراتر از یک نیروی دفاعی و حاضر در میدان‌های مقابله با تهدیدات سخت و نیمه سخت در عرصه‌های رویارویی با دشمنی‌های امروز نظام سلطه در صحنه جنگ اقتصادی و جنگ نرم را برای مخاطب جوانِ رادیو با زبانی خودمانی روایت کنیم.

حسنی با اشاره به این‌که برنامه سه بخش دارد، افزود: بخش دیروز به زندگی جوان‌های بسیجی که در هشت سال دفاع مقدس در خاک ایران و بعدتر در خاک سوریه برای دفاع از حرم و مرز‌های میهن جان خود را نثار کردند، می‌پردازد. بخش امروز از جوان‌هایی موفق و جهادگر دعوت می‌کند تا با حضور در استودیوی برنامه، داستان زندگی و جهادگری خود را برای شنوندگان رادیو جوان تعریف کنند. البته با توجه به شرایط موجود و محدودیت‌های کرونایی اخیر، قصد داریم تا عمدتا به صورت تلفنی با مهمانان جوان برنامه گفتگو کنیم.

تهیه‌کننده «یکی بود یکی نبود» ادامه داد: فردا آخرین بخش قسمت برنامه است که به جوان‌های آینده ایران می‌پردازد؛ جوانانی با خط فکری و جهان‌بینی جوانان دیروز و امروز برای سرزمین ایران و سربلندی ملت و انقلاب همواره می‌کوشند.

مجتبی حسنی در پایان گفت: «یکی بود یکی نبود» در هفته بسیج و پس از آن تا نیمه آذر ماه ۹۹ هر شب ساعت ۲۲ به صورت زنده با اجرای فاطمه عباسی و با حضور حجت‌الاسلام دربانی، کارشناس برنامه و جوان‌های بسیجی تقدیم شنوندگان رادیوجوان می‌شود.

گفتنی است برنامه‌های رادیو جوان روی موج اف ام ردیف ۸۸ مگاهرتز پخش می‌شود.