اولین تجربه کارگردانی «حمیدرضا آذرنگ» در جشنواره/ «روزی روزگاری آبادان» در مسیر فجر ۳۹

 سینمای کشور طی نیمه اول سال ۹۹ با چالش‌های فراوانی روبرو بوده است، بروز و شیوع بیماری کرونا از اسفند ماه سال گذشته چرخ تولید و اکران در سینما را به طور کامل متوقف کرد و به اذعان بسیاری از کارشناسان ضربه طولانی مدتی را بر بدنه این هنر وارد کرد.

حال پس از مدتها انتظار دو روز پیش بالاخره بعد از گذشت ماه‌ها فراخوان سی و نهمین جشنواره فیلم فجر منتشر شد، فراخوانی که در نوع خود می تواند امید به آینده سینما در سال جاری را زنده نگه دارد. 

در این میان کارگردانان جوان و پیشکسوت سینما با توجه به اعلام رییس سازمان سینمایی مبنی بر قطعی بودن برگزاری جشنواره فیلم فجر پیش تولید آثار خود را آغاز کرده اند و سینما بار دیگر با سرعت به سمت مسیر همیشگی تولید و عرضه قرار گرفته است. 

محمدحسین مهدویان، رضا میرکریمی، مانی حقیقی، مرتضی علی عباس میرزایی، وحید جلیلوند، محسن قرایی، اصغر فرهادی، آرش انیسی، مهدی جعفری و نیما جاویدی از جمله کارگردانان سرشناسی هستند که هم اکنون پیش تولید و یا تولید آثار سینمایی خود را آغاز کرده اند.

« حمیدرضا آذرنگ » نویسنده و بازیگر سینما و تئاتر اولین ساخته خود در عرصه سینما با نام «روزی روزگاری آبادان» را راهی سی و نهمین جشنواره فیلم فجر خواهد کرد.

حمیدرضا آذرنگ بازیگری که سال‌ها در آثار سینمایی و تلویزیونی توانست نقش‌های ماندگاری را از خود به جای بگذارد حال به سراغ ساخت اولین فیلم سینمایی خود رفته است . محسن تنابنده در این فیلم نقش اصلی را ایفا کرده است. 

آذرنگ به زودی ساخت نخستین فیلم سینمایی اش با عنوان « روزی روزگاری آبادان » را آغاز می‌کند. پیش تولید این فیلم به تازگی آغاز شده و آذرنگ قرار است نخستین تجربه کارگردانی خود در عرصه سینما را اواخر تابستان امسال آغاز نماید.  

آذرنگ پیش از این در آثاری همچون سریال تلویزیونی « نون. خ »، «نهنگ آبی»، «آرماندو»، جاده قدیم و آثار سینمایی همچون «آبجی»، «قاتل اهلی»، غلامرضا تختی، تنگه ابوقریب، آباجان، چهل و هفت، پیلوت و ملکه به ایفای نقش پرداخته اند.