خانم بازیگر: سوژه «روزهای ابدی» حساس اما بسیار جذاب است

زهرا سعیدی ، پیرامون حضورش در سریال « روزهای ابدی » گفت: واقعیت امر نقش کوتاهی را در سریال «روزهای ابدی» ایفا کرده ام، البته آن زمان که من در اثر حضور یافتم سریال به نام نفوذ ساخته می‌شد و شخصا با خواندن فیلمنامه به این اثر علاقمند شدم. 

وی در همین راستا ادامه داد: گروه سازنده «روزهای ابدی» بسیار حرفه‌ای بود، این اثر در پشت صحنه با نظم و نظام خاصی ساخته می‌شد و آنچه مخاطبان بر صفحه تلویزیون می بینند حاصل تلاش شبانه روزی گروهی عظیم است که به عینه دیدم تا چه حد برای ساخت اثری مطلوب تلاش می کنند.

بازیگر سریال «روزهای ابدی» سوژه سریال را دلیل اصلی موفقیت آن دانست و اظهار کرد: پرداختن به سوژه حساس و جذابی همچون تسخیر لانه جاسوسی به خودی خود قابل توجه است، بدون شک کارگردان اثر هم از ابتدا از سختی‌های چنین اثری آگاه بوده و با اشراف به این موضوع به سراغ ساخت روزهای ابدی رفته است. 

وی در همین رابطه تاکید کرد: از نظر من نیاز امروز رسانه ملی پرداختن به موضوعات معاصر تاریخ بعد از انقلاب اسلامی است تا نوجوانان و نسلی که آن روزها حضور نداشته بتواند به خوبی با تاریخ آن دوران آشنا شود. روزهای ابدی شروع خوبی برای ساخت آثاری است که تاکنون به هر دلیل به سمت آن نرفته ایم. 

بازیگر سریال «مریم مقدس» با اشاره به سایر فعالیت های خود در عرصه بازیگری ادامه داد: این روزها کار کردن سخت شده است، پیش از این مشکلاتی از قبیل نقش و فیلمنامه مهم بود اما امروز کرونا مشکلی تازه و بزرگ بر سر راه ساخت آثار تلویزیونی و سینمایی است.

وی در همین راستا افزود: همانطور که می‌دانیم به دلیل بیماری کرونا بسیاری از آثار تولیدشان متوقف شده است، این عاملی شده تا تعداد پیشنهادات برای بازی به طرز محسوسی کاهش پیدا کند. امیدوارم برای سال آینده شاهد بازگشت به وضعیت عادی باشیم. 

بازیگر سریال «مریم مقدس» با اشاره به چرخه نامناسب انتخاب بازیگران در سینما اظهار کرد: متاسفانه دستیاران کارگردان در سینمای کشور پادشاهی می‌کنند، در اکثریت مواقع کارگردانان اطلاع درستی از انتخاب بازیگران ندارند، گاها کارگردانی یک بازیگر را انتخاب می‌کند اما دستیار وی به دروغ بازیگر انتخاب شده را مشغول به کار اعلام می‌کند و به سراغ بازیگری می‌رود که منافعش را تامین کند.

وی در همین رابطه خاطرنشان کرد: سینمای امروز مشکلات فراوانی دارد اما پدیده انتخاب بازیگران به شدت ناامید کننده است، برای شخص من بارها پیش آمده که چند روز قبل از شروع فیلمبرداری به یکباره متوجه شدم که بازیگر دیگری به جای من جلوی دوربین رفته است، وقتی از کارگردان جویا شدم اعلام کرد که به من گفته‌اند که شما بیمار هستید، متاسفانه وضعیت به شدت بغرنج است و دیگر نمی توان به حرف کسی و یا حتی به قراردادها هم اطمینان کرد.